lördag 15 december 2012

3:e advent & v.18

Det här känns ju galet kul.

Det är nu 3:e advent och vi går in i vecka 18 idag (17+0) Känner ju inte av Pärlan så värst mycket ännu. Jag känner "nått" men kan inte säkert säga att det är Pärlan.

Men att nåt händer där inne, det märker jag. UJ UJ UJ så ont jag hade i skinnet i går och i förrgår. Stretar och stramar och ömmar. Idag känns det NOLL igen. Så jag antar att det är tillväxtfaser???

V.18 idag, och när jag läser i olika böcker och på olika interntsidor ang Pärlans storlek så är det verkligen skillda åsikter. På en app jag har står det att Pärlan är ca 11 cm lån idag. I babyboken står det 18 cm. Det är väl ok om det felar lite men 7 cm känns ju rätt stor skillnad????

Så vad gäller? Har jag ett plommon, en avokado eller en honungsmelon i magen??? ;-)

Nu blir det julmarkander hela helgen!

Var rädda om varandra!

Kram Ninna

9 kommentarer:

  1. Vissa räknar från huvud till fot, vissa räknar från huvud till rumpa... Det är därför det skiljer sig :-D då ska snart på RUL :-D roligt o se... Hoppas ni får se i 3d. Det var häftigt .... Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Vissa anger hel längd och andra bara huvud till rumpa.

    SvaraRadera
  3. Beror nog på hur man mäter vissa böcker m.m tar från huvud till stjärt och andra huvud till fötterna ;)

    Jag kände i dom veckorna typ fladder fladdrande fjäril eller fisk typ.

    SvaraRadera
  4. Godmorgon!

    Tror storleken beror på om det mäter fostret från rumpan till hjässan (alltså sittandes) eller från topp till tå. Så båda måtten kan nog vara rätt :-)

    Ha en underbar lördag!

    //Therese

    SvaraRadera
  5. Vecka 18 redan, så underbart!!
    Är så glad för er skull, kan nog inte sägas tillräckligt många gånger :-)
    Många kramar

    SvaraRadera
  6. Skulle lita på babyboken! Den ska ju vara grundad på vetenskaplig forskning!

    SvaraRadera
  7. Är det gravidhjärnan som tror att det är 3:e advent på en lördag;) kul med vecka 18:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Matilda, nej det är faktiskt julmarknadsschemat som säger att det är 3:e advent hela helgen... Så nu vet du :-)

      Kram Ninna

      Radera
  8. Ser att flera svarat som jag uppfattat det också - att vissa böcker och appar mäter huvud-rumpa och vissa rumpa-fot.

    Spännande med vad som händer därinne, jag kände själv första gången rörelser i mitten av vecka 18.

    SvaraRadera