lördag 22 december 2012

Babybesked

Så var det dax igen... I går fick jag ytterligare ett baby-besked av en kollega. Hon är så lycklig och bubblar av glädje :-)

Och vet ni vad???

För första gången på sjuhundraelva år blev jag inte ledsen, avis, missundsam och allt det där ni vet som man lätt känner när man själv kämpar som en tok, år ut och år in - medans kollegan provade 2 ggr med nya pojkvännen och vips=gravid :-)

Nej, jag önskade henne lycka till från hjärtat. Så skönt att känna att jag faktiskt ORKAR känna så:-)

Hon går in i v.11 på söndag och jag är glad att kunna vara glad för hennes skull.

Själva går vi in i vecka 19 idag. Alltså 18+0, fattar ni???  Det gör inte jag ;-)

Berättade för min moster i torsdags (17+6). Oj så glad hon blev, men oxo lite" sur" för att min mamma inte berättat att hon skall bli mormor i vår ;-)

Vi ska ju fira jul tillsammans så jag tänkte det var bättre om dom som kommer då, redan vet :-)

Idag blir det julmatspyssel. Mamma och jag gör älgkalops till julmiddag och min man gör Janssons, så som han lärt sig av min pappa :-) Nya rutiner nu när min älskade pappa inte finns med oss längre...

Önskar er alla en helt ljuvlig 4:e advent, för jag räknar hela helgen som advent :-)

Kram Ninna



 

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg! =) Önskar dig också en trevlig advent!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en underbar jul! Kram

    SvaraRadera