måndag 10 december 2012

Återbesök efter akutresan

Idag fick jag gå till vår husläkarmottagning och ta uppföljande blodprover för att kolla att värdena gått åt rätt håll (dvs. sänkan=neråt...). Det har dom. Sänkan =12 idag. Så jag är frisk nu. Phu!

Det var ett tag sedan jag träffade min fantastiska husläkare A. Hon tog emot idag, och läste det skumma pappaer jag fått från doktorn på Gynakuten, om uppföljning av sänkan. Den läkaren skrev ingen remiss utan ett brev till "vederbörande husläkare".

Doktor A läste brevet och hajjade till. "...normal Graviditet"... Är du gravid???

"Ja, det nämde jag ju lite kort, alldeles i början, typ v 7, sa jag. "

"Men Ohhh vad roligt", sa doktor A. " -Visa mig magen då!, Vilken vecka är det nu?"
"V.17" sa jag. Och hon grattade flera gånger och var så glad.

Och den fick hon se. Himmel, det går ju inte att dölja nu :-)

I lördags spände det och drog i magen så jag trodde jag skulle bli knäpp. Det gav resultat. I söndags kunde jag inte längre knäppa jackan. Så jag har tagit makens tjocka dunjacka. OUps, bara ca 5 cm kvar i den att växa i...

Pärlan börjar ta plats. Nu är det bara gravidbyxor jag vill ha på mig. Allt annat spänner så jag inte kan andas.

Var köper ni sköna kläder med STOOOOOR plats för magen? Trosor tex. supersvårt att hitta!

Pärlan rumlar runt därinne, det känner jag flera gånger om dagen. Längtar tills rörelserna blir så tydliga att maken kan känna dem :-)

Kram Ninna

11 kommentarer:

  1. Vad kul att Pärlan växer så fint i magen och att du känner rörelser :-)!!
    Kramar på er!

    SvaraRadera
  2. Och självklart är det också kul att du är frisk nu :-)!

    SvaraRadera
  3. HM har sköna byxor o mamma trosor snygga o sköna :-D o inte så dyra :-D annars har du byxor på bonprix.se som är bra kram sandra

    SvaraRadera
  4. Jag körde vanliga trosor hela tiden som satt under magen. En kompis prövade gravidtrosor men tycket inte de var nåt att ha så jag sket i det. HM blev det mest för gravidkläder men det finns ju mer på nätet också :) Skönt att du mår bra igen och att allt är bra med Pärlan, kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med en växande mage :) Oj, vad jag blir avundsjuk på rörelserna! Jag tror mig ibland känna ett lätt fladder, men är inte alls säker på att det är Pyret. Det kan ju lika gärna vara gaser. Så jag längtar efter att känna rörelser som jag är helt säker på att är från bebisen...
    Skönt att du är frisk igen!

    SvaraRadera
  6. Härligt med mage!! =) Lägg undan alla dina vanliga byxor och njut av mammakläder! Jag älskade byxorna med hög mudd och började använda det redan från vecka 13 pga av magen.

    Skönt att du är frisk nu!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Härligt att du börjat känna av Pärlan! Och skönt att du mår bra igen. :)

    H&M har sköna och bra kläder för en billig peng. Jag skippade gravidtrosor för de hasade bara ner. (Satt liksom inte bra över magen)
    Även Nelly.com hade sköna gravidjeans.
    Mot slutet gick jag mest i tights. Skönt för magen, inget som tryckte och satt åt.

    Kramat

    SvaraRadera
  8. Härligt att värderna är ok, jag har aldrig behövt köpa mama kläder tyvärr för har vart tjockis på tjocken

    SvaraRadera
  9. Jag köpte nya vanliga trosor med lös resår på...Lindex tror jag det var.
    Fick skavmärken under magen av mina vanliga trosor, men ville inte ha gravidtrosor.

    SvaraRadera
  10. Tack.
    Den är köpt på HM, det är spets upptill på toppen =)

    SvaraRadera
  11. Jag rekommenderar mycket varmt Twilfits trosor...ta tre betala för två. Är mjuka, sköna, andas och jättebra passform till växande mage och bredare höfter. Tjejen i kassan sa att det är just många gravida som köper deras trosor då de har så bra och följsamt material/modell. Kramis L

    SvaraRadera