måndag 17 december 2012

Orolig - magen är "borta"

Sedan några dagar tillbaka så är all aktivitet i magen borta.

Min mage har varit "utspänd och hård" nedanför naveln i flera veckor - plötsligt är den slapp och mjuk igen...

Har heller inte kännt av Pärlan på länge...

Dessutom har min envisa hunger bara försvunnit - helt. Förra vecka åt jag hela tiden, alltid hungrig. Nu är jag helt ointrsserad av mat...

VAD HÄNDER??????

Känner min nojjig såklart. Hur mår Pärlan?

FINNS PÄRLAN???

Ringer min BM nu. Behöver klara besked innan jag oroar ihjäl mig :-(

Ninna

6 kommentarer:

  1. Du behöver säkert inte oroa dig, Pärlan lever säkert ska du se! Tänker på dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är bättre o kolla upp en gång för mycket men det är säkert inget utan det är nog bara en "övergångsperiod" för nya krämpor o känningar..

    Men ja skulle ha gjort som du...bästa sättet att lugna en orolig mamma....

    Kram

    SvaraRadera
  3. Bra att du ringer din bm när du e orolig. Jag kände inte av min dotter innan vecka 21. Kände henne varje dag fr.o.m. vecka 24-25. Hade dock moderkakan i framvägg.
    Håller tummarna för att pärlan mår fint!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bra att du ringer barnmorskan. Heller en gång för mycket än en gång för lite har de sagt till mig de gånger vi varit oroliga.

    Hoppas du får komma på konroll!

    SvaraRadera
  5. Är nog ingen fara... Ibland har jag ingen aptit heller o ibland hungrig hela tiden... O jag är i v34. Jag började inte känna mkt förrän i v 23-24, kände lite innan men inte mkt o inte då ofta.... Bra du ringer din bm om du är osäker för det är ju det dom är till för oxå ;-) pärlan finns kvar det är jag helt säker på många kramar Sandra i Skåne

    SvaraRadera
  6. Symtom kommer och går men du ska självklart ringa din barnmorska och prata om du känner dig orolig. Tänker på er!

    SvaraRadera