tisdag 13 november 2012

Sex och sånt ;-)

Jag kan ju inte påstå att alla mediciner (vaggisar och proggisar) som jag tagit sedan 1 vecka innan ET fram tills i fredags (=12 veckor) har gjort att jag kännt mig särskilt sugen på "mys med maken", nope. Sedan kom allt illamående som höll i sig från v.5 till v.12. Mys-sugen? NOPE, verkligen inte! Så är den bistra sanningen. Inget mys på tre månader...  Men maken har inte heller vågat "utmana ödet" med lite mys, så det har varit ömsesidigt, för vi har talat om det en del.


I morse blev det iallafall slut på tre-månaders-torkan... Det var SÅ härligt (att vi vågade). Maken påpekade att det enda han märkte/kände var att min mage var "hård" nedanför naveln, lixom... Ja, det är väl DÄR PÄRLAN bor... ;-)

Självfallet har jag småblödigt hela dagen, vad annars kunde jag vänta mig????? MEN VET NI VAD? Den här blödningen oroar mig inte ett dugg. Jag har inte ont, känner inget och VET att jag har ytliga och lättblödande blodkärl "just där" för det har gyn talat om.

Så nu vet ni. Tjohej :-)

Fast jag är supernervös för KUB-testet i morgon. Jag är ju så jävla gammal (39) att jag får USLA odds bara därför.... fan fan fan

Kram Ninna

3 kommentarer:

  1. Ja det kan vara förlösande med lite mys:))) vid vårt kub-test fick vi låga siffror trots att man snart är pensionär, läs 40 vid tillfället. Och det kommer gå bra det är jag säker på. Du är inte gammal, vägen till ditt barn har blivit lite längre bara! Stor kram

    SvaraRadera
  2. Jag är helt övertygad om att du inte behöver oroa dig för KUB testet. Det ska ganska mycket till för att det ska visa sig vara någon risk. Mer än bara åldern, skulle jag gissa ;).

    Det där med mys och samlag kan vara en olustig sak att ägna sig åt när man är gravid, men är ju oftast ingen fara. Jag vet att det var jobbigare för A än för mig, eftersom han tyckte det kändes som man kom åt bebis... Fint när man får till det iallafall.

    Lycka till imorgon.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag vill inte vara negativ eller göra dig orolig av någon sort men känner att jag måste dela med mej. När man får orgasm så får man även sammandragningar. Det kan (sälsynt, men möjligt) leda till missfall.
    Jag misstänker att det var därför jag fick mitt missfall 2010. Jag har däremot en svag livmoderhals...men det visste jag inte förrns vecka 21 i min gravidtet nu.
    Hade vi haft sex så hade jag fått missfall även denna gång.
    Kram

    SvaraRadera