tisdag 21 september 2010

En glad överraskning

Ena stunden är man deppig, ledsen och nedstämd...

Andra stunden öppnar man bloggen och finner en gåva av en kär bloggvän, Ellen, som muntrar upp tillvaron!



Man ska skriva 7 saker om sig själv...


Jag valde att focusera på annat än bäbisverkstan, för den upptar såklart en stor del av mitt liv, MEN det finns annat... Bra att påminna sig själv om det ibland!
1. Jag varken röker eller snusar eller nyttjar alkohol. Bara för att jag inte gillar smaken eller stanken helt enkelt...

2. Jag älskar Orkideer, har runt 120 st, och har pluggat allt om dem på universitetsnivå...

3. Jag tycker om antika möbler och har pluggat på "Antikskolan" heltid i 1 år ... Inreder gärna med en mix av gammalt och nytt i skön harmoni.

4. Jag älskar att baka. Gärna med min Rosa kitchen Aid som jag fått av min make!

5. Jag behöver se vatten för att må bra. Saknar verkligen sjöutsikt från vårt hus. Besöker mina föräldrr i föräldrahemmet vid havet så ofta det går. Där njuter jag av vattnet i stora lass... Önskar jag kan bo så själv någon gång...

6. Är känd som festfixaren bland vännerna sedan 20 år tillbaka. Jag tycker om att anordna fester, kalas, middagsbjudningar för mina nära o kära... Dukar med ett tema och nöter gärna på antikt porslin, gammalt ärvt silver och kristallglas, eller rosen-tema :-)

7. Jag älskar att resa, även om ekonomin inte tillåter det just nu. Så jag drömmer mig gärna bort till andra länder genom reserepotage. Jag planerar gärna för långa och korta resor med min make, vem vet när vi får råd att resa dit? Då gäller det att vara förberedd :-)

Ja, detta var lite spännande(?) info om mig...

Regler:

  • Som Awardvinnare ska du kopiera in Awardbilden i din blogg, för att visa att du har fått den.
  • Tacka och länka tillbaka till den du fick Awarden av.
  • När man får den så ska man skriva 7 intressanta saker om sig själv.
  • Ge awarden till 7 andra bloggare. Skriv till dem att de fått award...
Och nu är det min tur att skicka denna award vidare genom att skicka den till sju bloggvänner:

Enorm Längtan, Oändlig väntan

2  Ledsen i hemlighet

Längtar och väntar

Underbar gåva

Bebiskarusellen

6  När väntan blir längre än 9 månader

Varje hjärta har en hemlighet

Varsågoda tjejer!!! Ni är verkligen värda detta nu!!!

Jag vet att många av er nu lider igenom ett minusbesked, men jag hoppas denna onödiga, men lite småroliga "om-mig-info! kan få er på andra tankar, om så bara för nån minut :-)

Kram Ninna















3 kommentarer:

  1. Alltid kul att få veta lite annorlunda fakta om personen bakom de bloggar man läser. :)

    SvaraRadera
  2. Va kul att få veta lite mer om dig:o)) Roliga fakta!

    Kram!

    SvaraRadera