onsdag 15 september 2010

Köpa ägg och spermier?

När man befinner sig inne i IVF-svängen så vandrar tankarna runt, runt i huvudet.

Expressen berättar idag om en ny sajt som ger oss möjlighet att köpa ägg och spermier på nätet.

"En ny privat ägg- och spermabank, där även surrogatmödrar förmedlas, har öppnat på nätet för alla som vill skaffa barn utan vårdens inblandning. - Det finns inget juridiskt hinder för folk som vill skaffa barn men som inte vill ha någon kärleks- eller vänskapsrelation, säger Elin Siljehag, jurist på Socialstyrelsens avdelning för regler och tillstånd. "
 
Vad säger ni om detta? Alla möjligheter är ju välkomna, mne jag vet inte om det känns så säkert att shoppa dessa "varor" över nätet... Det är ju inte som att köpa en bok eller cdskiva direkt...

Vad tycker ni?

Ninna

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är jättebra, det får vara slut på dubbelmoralen någon gång

    SvaraRadera
  2. Har oxå läst om den där sajten, det känns inte så särskilt seriöst?.... Jag skulle nog hellre åka till något annat land isf.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också att det är bra. Funderar på att anmäla mig som donator. Har varit så lätt för mig att bli gravid och få barn, så varför inte dela med sig av lyckan till andra?

    SvaraRadera