onsdag 22 september 2010

Orättvist gravid?

Varför kan man inte bara få bli på smällen som "alla andra", bara så där utan allt medicinstk "tjafs"???

Varför måste vissa (många?) av oss vända ut och in på oss själva och på relationen, för att ibland ändå inte ens få ett barn i slutänden. Bara massa undersökningar prover tester mediciner och piller.....

Det är så in i bomben orättvist att man vill spy.

Jag har en jämnårig väninna, självuttalat ointresserad av barn, som "övertalats" 4 ggr av sin make att skaffa barn. Nu vill hon tillochmed ha bäbis nummer fem (5). MEN FÖR I HELVETE: N J U T av de fyra underbara kidsen du redan har - vill jag säga, när hon berättar att lillan är så stor nu (3 år) att hon vill ha en ny bäbis att "lukta på"....

Denna väninna har dessutom i unga år gjort hela SEX aborter med tidigare pojkvänner...

Själva har vi inte ens fått uppleva ett pluss. Kanske får vi aldrig uppleva ett pluss.

Det smärtar. Det gör ont i hjärtat.

Kram Ninna

10 kommentarer:

  1. Japp det är orättvist, och det är svårt att vara glad för andra. Jag erkänner att det svider i hjärtat varje gång andra lyckas och speciellt när det har gått hur lätt och smidigt som helst. Jag tycker att ingen ska drabbas av MA, MF,PSD osv men speciellt inte de som har fått kämpa. Jag känner några som ville adoptera utan att ha ens provat att få biobarn men inser att de vill nog ha ett "eget" barn och lyckas på andra försöket. Varför kunde inte de drabbas av barnlöshet, de som t.o.m ville adoptera...
    Jag som har längtat efter barn i mååååånga år får kämpa och kämpa... Tjejen i detta förhållande har tom sagt att hon inte vill ha barn(innan deras son kom). Då kan man bli galen!!

    SvaraRadera
  2. Nej, det är verkligen inte rättvist! Att vissa som inte ens vill bli gravida blir det ofrivilligt flera gånger, medan andra får kämpa och kämpa och inte ens lyckas med hjälp. Tänk vad trevligt om det kunde vara lite jämnare fördelat.

    SvaraRadera
  3. Det är just sådana "hoppsan"-gravida som jag blir så trött på. Av just den anledningen undviker jag Familjeliv just nu, det finns för många sådana historier där...

    SvaraRadera
  4. Den frågan har jag ställt mig så många gånger... Jag brukar tänka att, klarar vi detta som par så klarar vi allt! Jag är helt övertygad om att par som genomgår och "överlever" processen, vare sig det blir barn eller inte kommer varandra närmare och stärks på ett sätt som andra par inte gör. Så ska man försöka se något positivt i detta mörker så är det nog det. Ja, så tänker jag i alla fall.


    Hur som haver så ska vi greja detta!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Håller med dig. Man blir så jävla förbannad på vissa som inte verkar uppskatta att de faktiskt kan få barn, det tas bara för givet. Sex aborter!!! Hon har inte hört talas om preventivmedel?

    Mängder med kramar till dig!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Har tittat in här då och då men inte "visat" mig, är ledsen för vad ni fick gå igenom vid äggplocket. Vilken besvikelse!

    Usch livet är bra orättvist, det känns verkligen när man får kämpa med allt och andra blir på smällen hur lätt som helst..Speciellt när de inte ens vill ha barn..! Det gör ont!

    Jag hoppas innerligt att ni får uppleva ett plus snart!

    Såg förresten att vi ska börja spraya på samma dag!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vet precis hur du känner dig!! Har precis samma tankar. Jag berättade för en kollega om våra svårigheter att få barn...hennes kommentar var att hon blev minsann gravid så fort hennes man skakade kalsongerna framför henne. Jo..men..tack..precis sånt man vill höra då...

    Men en dag ska vi bli föräldrar, ta mig tusan...eller hur?!!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Ja, det är bra orättvist! :(
    Vet om en tjej som har 6 barn.. och hon är INTE en bra mamma, tvärtom, en hemsk mamma! Det skär i hjärtat...

    Men JO, ni kommer visst att få ett plus! Så det så!!! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Ja usch fy vad det kan känna o vara jävligt orättvist...

    En del behöver ju knappt ha sex förrän de blir på tjocken medans en annan har fått
    "pippat på" var o varannan dag (trots att lusten inte funnits)...bara för att kanske lyckas få ett befruktat ägg...

    De säger ju att man bara kan bli gravid 1-2 dagar i månaden men ibland så känns det som att en del kan bli gravida 365 dagar om året

    Vet vad du känner o ja tycker att du har ALL rätt känna vad du vill..

    Kram i massor

    SvaraRadera
  10. visst är det orättvist :( Känner igen de där så väll, med att de smärtar.
    Men jag hoppas verkligen ni kommer få plussa en dag!

    Kram

    SvaraRadera