lördag 18 september 2010

Hamnade på akuten

I onsdags kväll när jag just skrivit mitt inlägg här på bloggen så fick jag en HELT GALET akut allergichock med nässelutslag som FORSADE fram över kroppen. Från ögonlocken ner till knävecken täcktes jag av svällande bölder som kliade så vansinnigt!!!

HELT crazy! Eftersom jag aldrig tidigare drabbats av detta fenomen så ringde jag till Sjukvårdsupplysningsren, som sa att jag GENAST måste åka in till akuten efter som utslagen spred sig så snabbt. Dom var rädda att halsen skulle sättas igen...

Skitläskigt!!! Så maken körde in mig till akuten!

I bilen på väg in till sjukhuset svälllde mina händer upp så jag knappt fick av mig ringarna. Händerna blev blodröda och gjorde skitont. SÅ SVULLNA.

Sedan svällde örsnibbarna upp. Försökte få av mig örhängena som nästan sprängdes... AJ!

Väl frammen fick jag både cortison-coctail, clarityn och betapred. En kur jag skall fortsätta med i 14 dagar. Läkaren sa att allergichocken var riktigt stor och omdfattande, därför denna långa kur. Så jag blir såklart lite nervös hur denna kur skall påverka min spraystart den 24:e sep.

Nån som har erfarenhet av cortisonkurer och sprayning med synerala?

Nåja, efter ett dygn på bevakningen på sjukhuset fick jag komma hem, sänkt av medicinerna och hela händelsen, såkalrt.

Så tidigt tidigt i fredags morse fick jag komma hem. Har väl sovit mest hela dagen. Blev ju ingen sömn på onsdag natten (tillbringades på akuten) och ingen sömn på torsdagen efter på bevakningen heller... Så jag hade väl lite att ta igen...

Idag har jag tagit det lungt. Så gott jag kunnat. För det gäller ju att få koll inför morgondagen val...

Vilket parti är bäst för oss IVF-are????

Kram Ninna


.

13 kommentarer:

  1. Usch vad läskigt det där lät! Kommer såna utslag av sig självt?

    Vet faktiskt inte vilket parti som är bäst för oss IVF-are, försöker leta information!

    SvaraRadera
  2. Fy så hemskt. Stackare! Allergichocker är inget kul, been there, men inte lika allvarligt som du

    Partival... Tea hade ju en länk till Adoptionscentrums frågor till politikerna, men i o f s handlade de om adoption: http://www.adoptionscentrum.se/sv/Press1/Press/Valet/

    SvaraRadera
  3. Men fy vad läskigt! Stackars dig! Vad hade du ätit?

    SvaraRadera
  4. www.inteutanminasikt.wordpress.com

    SvaraRadera
  5. Läskigt. Vet de vad som orsakde allergichocken?

    SvaraRadera
  6. Men vad läskigt!! Hoppas du mår bättre nu. Vad spännande med sprutstart snart :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Läskigt! Hoppas du mår bättre snart.

    SvaraRadera
  8. Tur att det gick bra till slut!!! Bra fråga angående parti. Jag undrar också. Vårt landsting leds av socialdemokraterna. Vi ofrivilligt barnlösa är lågt prioriterade. Endast ETT landstingsfinansierat försök och det efter 3 års försök om man är under 32 år. Är du över det så ska man ha försökt i "enbart" två år......

    SvaraRadera
  9. Men fy det det ju läskigt :S

    Ja vi hittade en del på Ullared :) Men det va sååå mycket folk..

    Vi börjar den 30sep men Menopur, men läkaren ville inte göra IVf utan testa med stimulering och Äl-sprutan och sex :) så får väll hoppas att det funkar, om inte så blir de IVF..
    Skönt att du får börja snart, hoppas verkligen det går bättre denna gång..

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jösses va läskigt. Tur att det gick så bra!!

    Hoppas du hittade ett bra parti att rösta på. Vet inte heller vad som är bäst för IVF:are.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  11. Ojdå! Hade allergichocken nåt med din ivf-behandling att göra? Nåt där du inte tål?
    (Desigual öppnar på Väla i Helsingborg.)
    Skönt att se att du är tillbaka igen!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Men usch vad otäckt!!!
    Din stackare... Men skönt att det gick bra ändå, trots allt.

    Huga! Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  13. Nej men usch fy vad läskigt...

    Hoppas det aldrig mer händer...skönt att du kom in i tid o att det fanns medicin att få...

    Krya på dig kramar i massor

    SvaraRadera