torsdag 19 augusti 2010

Är min svägerska i IVF-svängen???

Igår var jag på VUL och kollade alla fina äggblåsor som växer i mig. Planerat ÄP blir i början av nästa vecka!

När jag var påväg in till läkarbesöket slog det mig RIKTIGT HÅRT: Tänk om jag möter någon här på IVF-kliniken som jag känner??? Eftersom maken och jag valt att vara helt anonyma och inte berättat för någon att vi gör IVF-försök vill jag helst inte träffa någon jag känner -"på fel ställe"... ja, ni fattar...

Har nu på omvägar fått höra att min Svägerska kämpar med att bli gravid. Hon och hennes make gör tydligen IVF-försök... Så det kan gå!!!! Det är ju hon som tjatat mest & oftast på oss "-Vill du ha ett glas vin eller är du gravid?"...varje gång vi ses..... trots att hon känner till min makes (=hennes egen brors) sjukdomsbild.... S U C K

Jag har kännt henne sedan vi gick i plugget, det var så jag träffade min man. Under skoltiden var hon rätt "vild" och bytte killar på löpande band, hon blev ofta gravid och har gjort flera flera aborter. Hon retade ofta mig och kallade mig"tråkmåns" som hade stadig pojkvän i flera år.
Nu när hon vill ha barn fungerar det tydligen inte...

Inte undra på att man får ett litet sting i hjärtat, nästan ett "ha ha, där har du"...
Elakt? Japp! Men så är det ibland, känslorna kommer bara på en!

Just då kändes det riktigt skönt att ha ett par kryckor och en spik i foten att "skylla" sjukhusbesöket på...

Foten är på bättringsvägen så vi ses på lördag :-)

Kram Ninna



.

2 kommentarer:

  1. Ska bli trevligt att träffas, aldrig kul att vänta för länge på ÄP men nu tycker jag det var lägligt att det kom efter helgen! :-)

    SvaraRadera
  2. Det verkar ju som om hon är lite "besatt" av graviditeter om hon frågar dig hela tiden... Kul att blåsorna växer som de ska! Säg till när det är dags att hålla tummarna på riktigt. Kram!

    Ps. Mitt verifierieringsord blev "rapdax". Jag tror att det är ett tecken. Dags för någon att få något som behöver rapas... :-)

    SvaraRadera