fredag 20 augusti 2010

Nu kommer allt att skita sig...

Idag var jag på min 2:a VUL inför kommande äggplock, som bestämdes till nästa vecka. Dagen för vårt ÄP har flyttats flera gånger och blir nu alltså Onsdagen den 25 augusti. Nervöst värre...

Jag har hittills tagit min spray och mina sprutor precis som man sagt till mig MEN ett STORT PROBLEM uppdagades idag när jag frågade varför min sprayflaska betett sig konstigt flera, flera dagar...

-"Den är ju tom. Du ska använda nästa flaska"...sa läkaren jag träffade idag. Nästa flaska???Men jag har bara fått en , svarade jag. Läkaren kollade genast mina recept, och mycket riktigt. Bara en flaska spray var utskriven, och den hade tagit slut mer än två veckor innan behandlingen var klar.

MYCKET olyckligt, sa läkaren om sin kollegas misstag.

Detta innebär en mycket stor risk för oss, att hela behandlingen misslyckas.

S K I T

Jag har nu fått en ny flaska utskriven och kan fortsätta behandlingen som planerat, men med stor osäkerhet inför behandlingens resultat...

Just nu pendlar jag mellan Hopp och Förtvivlan.

Har alla sprayningar och sprutor varit förgäves denna omgång? Hur kommer ÄP att fungera när inte sprayen kunnat göra sitt jobb? Misslyckas vi automatiskt? Är det ens nån ide med ÄP?

Mår riktigt USELT av detta nu och vill bara att allt ska vara över...

SKIT SKIT SKIT SKIT


Ninna


ps. Dessvärre har jag fått förhinder att komma till bloggträffen i helgen! Jag hoppas ni får en toppenhelg!

.

10 kommentarer:

  1. Shit så klantigt av läkaren. Jag hoppas att allt går bra ändå. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Men herregud! Fy vad dåligt att du inte fått mer spray utskrivet och en utförligare beskrivning av vad du ska göra! Riktigt riktigt dåligt! Jag tror säkert att ni kommer att få finfina embryon iaf! Du får inte sluta tro!
    Ska du inte på fler vul innan ÄP? Konstigt att det är så långt fram.
    Håller alla tummar och tår för ett lyckat ÄP på onsdag!
    Varm kram

    SvaraRadera
  3. Nej nej nej, det varken ska eller får gå åt helskotta för det säger jag!

    SvaraRadera
  4. Åhh Neeej ! Verkligen inte kul när det blir fel ! Dumma Dumma idiot doktor :( Han är ju lätt skyldig dig ett nytt gratis försök om det nu blir fel. Hoppas såklart att det kommer gå ändå ! Hur har resultatet varit från dina vul ?? Så länge det finns ägg att plocka behöver det ju inte gå åt skogen. Vad jag förstår av sprayen är det väldigt viktigt att man tar den speciellt mot slutet när det är dax för äggplock för att hindra kroppen från att ägglossa själv ! Och nu tar du ju den riktigt igen så jag tror och hoppas att du är back on track ! Tur att ni ändå kom på det innan det va helt försent!
    Jag håller tummarna att det funkar ändå och att det blir en liten mirakel bebis av allt detta !
    Stor kram M
    http://ledsenihemlighet.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Åh så irriterande att de har missat att skriva ut 2 flaskor spray åt dig. Hoppas så för eran skull att det går bra ändå.

    Tack så mycket för kommentaren om min mage!

    SvaraRadera
  6. Vilken jäkla skit, jag hoppas att utfallet blir bra! Så humlans synd att du inte kunde komma med idag....men förhoppningsvis bli det fler bloggträffar:) kramis Lila

    SvaraRadera
  7. men va tråkigt, håller tummarna att det skall gå på något sätt ändå!!

    Rebecca

    SvaraRadera
  8. Men va dåligt.... då hoppas jag de kan stryka detta försök för de ska dem baske mig bjuda på om de är dem som slarvat så! Hoppas ändock att ni kan fortsätta, håller tummarna för det!!

    SvaraRadera
  9. Men fy vad korkat av första läkaren att inte ha koll på det..... Tur att det ändå upptäcktes och att du fått nytt utskrivet! Du ska nog se att det går bra ändå, jag tror på dig!!

    SvaraRadera
  10. Åh vad jobbigt att få ett sånt besked! Håller tummarna för att ÄP kommer att gå galant ändå. Det behöver ju inte gå åt skogen, ta inte ut några känslor i förväg (lätt sagt). Om man tänker mycket på sådant man är rädd för så är det ju som att uppleva det, oftast i onödan.

    Kram!

    SvaraRadera