måndag 23 augusti 2010

Dax för Ägglossnings-sprutan


När jag var på VUL i fredags så sa läkaren att jag hade ett och annat ägg som troligtvis skullne hinna växa till lämplig storlek. Så jag hoppas verklige hon har rätt. Ja, det märker vi ju på onsdag :-)


Idag var det dax för sista spraydosen, Synerala, och nu ikväll har jag tagit Ovitrelle-sprutan, Ägglossningssprutan.
Ingen Puregonspruta ikväll. Känns konstigt. Tänk så fort man kommer in i nya rutiner, och så fort man saknar den, fast de bara är ca 10 dagar sedan det var en ny vana...
Men jag tror att huden på magen blir glad av ett lite uppehåll...jag ser ut som en rödprickig schwizerost på området där jag tagit alla sprutorna :-)


Imorgon har jag "ledigt". Ja, läkaren skrev faktiskt så i mitt behandling-schema. :-)


På Onsdag den 25/8 är det dax för vår ÄP. Vi ska vara på sjukhuset vid 8,00 och har nästan två timmars resa dit, så det blir en tidig avfärd :-) Ska packa med mig flytande frukost och äta i bilen.


Hoppas det finns några fina användbara ägg trots doktorns miss (som jag skrev om i förra inlägget)


TACK för alla värmande hälsningar om doktors slarv. Ja, tack fär att ni håller tummarna att det ändå skall gå vägen!
Jag är så ledsen att jag fick förhinder att delta i bloggträffen i helgen! Hoppas verkligen det kommer en ny chans :-)
Kram Ninna
.

6 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att många fina ägg visar sig på onsdag!

    SvaraRadera
  2. Äntligen äggplock, så spännande! Lycka till.

    SvaraRadera
  3. Hejja, Hejja !! Njut av din "lediga" dag för snart blir det gravid hormoner för hela slanten ;) !! Hoppas hoppas att det går vägen !!
    Kram M
    http://ledsenihemlighet.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Det kommer garanterat en ny chans till bloggträffen får vi hoppas!
    Stort lycka till imorgon kommer hålla alla tummar och tår!
    Stora kramar

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig imorgon!
    Varm kram

    SvaraRadera