onsdag 11 augusti 2010

Sprutstart idag 11/8


Jaha då vad det dax för dagen S som i SPRUTA....

Jag har redan nu på morgonen tagit min spray, men bara halva dosen som doktorn sa. Ikväll är det dax för första sprutan PUREGON (dos: "100") och på måndag är det blovprovskoll...

Det rullar på och jag fattar knappt att det händer. Här har man gått och väntat, och väntat, och väntat hur länge som helst, ja i över 2 år sedan första läkarbesöket (minns ni att dom tappade bort oss i kön i ett år...) och nu "helt plötsligt" är vi igång...

Vi är ju såklart L Å N G T ifrån klara, eller ens knappt påbörjade faktiskt, men på nåt märkligt sätt känns det ändå som om det är PÅ G! Jag har lite svårt att förklara känslan, det är ju inte direkt dags att välja barnvagn ;-) ännu, men det känns ändå en smula...hoppfullt!

Det kan ju faktiskt gå käpprätt åt skogen med alla försök och att vi ändå står här om ett år, utan barn och utan fler fria försök kvar och med en tom plånbok...och brusten hjärta.

Det har ju tyvärr hänt förr i IVF-världen. Så varför skulle just VI lyckas? Såklart man hoppas få fylla en barnvagn men både en, två och tre knoddar SJÄLVKLART!!! Det är väl ändå därför man utsätter sig för detta "plågeri".

Nä nu ska jag se positivt på detta. SÅKLART att det kommer att lyckas, förr eller senare, på nåt magsikt vis, eller...? Det finns ju adoption :-)

Oj vad jag känner mig liten i denna soppa.... Ändå är jag väl "huvudingrediensen" :-)

5 dagar kvar på semestern. Nu ska jag njuta de sista lediga dagarna, trots regn och ruskväder!!!
Längtar tills vi ses nästa helg på bloggträffen i Stockholm!!!!


Kram Ninna


.

4 kommentarer:

  1. Spännande att du är igång med sprutorna!

    SvaraRadera
  2. Kände samma sak som du, att det först segade sig fram och sen helt plötsligt var man där, vid sprutor och äggplock.

    Ha riktigt sköna dagar nu och njut av att ha semester!

    SvaraRadera
  3. Det ska bli så galet kul att ses:o)))

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Hoppas sista semesterveckan vart bra! Bara en vecka kvar nu till bloggträffen, ska bli kul att ses!
    Kram!

    SvaraRadera