torsdag 28 oktober 2010

ET ur vår äggkorg idag

Idag var vi på ET - återföring av ett befruktat ägg.

Vi plockade ju 9 ägg i tisdags. Så här gick det - so far...
Av plockade 9 ägg blev 6 befruktade.
1 fint ägg fick jag tillbaka idag - och två ägg kom till frysen.
3 ägg ska odlas vidare och KANSKE kommer de till frysen dag 5...

Nu till dagen knepiga fråga - som bara ni härliga tjej-experter kan svara på:

Det här med vagiatorer... OJ vad lite jag vet. Okej jag har fattat att jag ska stoppa upp dem...där...ni vet ju var...

Men sköterskan idag sa att jag måste använda binda så inte kläderna förstörs av oljan som rinner ut???? QUE??? Då kännde jag mig som IQ badboll igen...

Olja? Rinner ut? Öhhh, okej. Det är väl bara att gilla läget såklart, men LITE mer tydlig info hade varit önskvärd för en novis på området...

När jag frågade läkaren svarade hon kort: "Vet du inte det? Ni har ju gjort detta förr?"
"-Nej lilla doktorn, det har vi inte...eftersom NI sabbade medicineringen för oss...."
"-Ja visst ja, det blev ju inget då..." RIDÅ!

Så jag talade med sköterskan istället, en rar sköterska som alltid svarar på alla frågor.

Så tack vare all info från er har jag LITE mer koll på ord och förkortningar...

Har sovit i soffan i typ fem timmar och nyss vaknat till. dax att krypa till kojs. Tror att nervositeten gjort sitt. Jag är sååå trött...

Kram Ninna

8 kommentarer:

  1. Överflödet från vaggisarna rinner lätt ut och jag minns en tjej som råkade "förstöra" sin stol på jobbet pga läckaget eller vad man ska kalla det.

    Jag använde bara gamla fula trosor som jag kunde slänga efteråt eftersom de blev förstörda trots bindor.

    Sen kan mna ju alltid flytta ett snäpp bakåt också och använda nästa "ingång" ;)
    Har för mig att vissa tycker att det kladdar mindre, har dock inte testat själv..

    SvaraRadera
  2. Grattis till ett bra resultat!

    SvaraRadera
  3. Bra resultat! Nu är det "bara" att ta det lugnt och vänta. :-) Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  4. Vagiatorerna bör föras upp i vagina, tryck upp den med den TRUBBIGA änden först så långt du kan. Ligg gärna en stund/sitt stilla efteråt (5-10 min) så rinner inte onödigt mycket ut - för det gör det när vagitoren smälter - bli inte orolig det är överskott ändå. Därför är de bra med trosskydd, blir aningens kletigt i tid och otid ;-)

    Man kan ibland ta vagitoren även analt, det är smart när man måste ta den dagtid och inte har tid att ta det lugnt - i rumpan läcker det inte lika mycket!

    Fick inte heller så mycket info om just den här biten, det fick man söka själv. Dåligt!

    Grattis till dem i frysen och den ni ruvar på! Hoppas ni får några tillskott till frysen ;-)

    SvaraRadera
  5. Vagiatorerna smälter ju när de ligger i slidan så det rinner ju ut en hel del kladd av dem efetråt så då är det bra med trosskydd :). Lycka till

    SvaraRadera
  6. ÅÅååå vad glad ja blir när ja läste om era ägg...nu ska ja klämma till ordentlig om mina fingrar o tår tänka en massa tankar på er så att det nu kommer gå vägen...

    Ja detta med vagiatorer..kan hålla med om att det låt lite flummigt..hon kunde ju berätta varför...

    Fick vagiatorer när ja väntade Livia för att hon skulle få hjälp med att "klamra sig fast" eller hur man nu ska säga...

    Men det var ju inte det som var frågan utan...det är bra att använda trosskydd/
    binda för att vagiatoren löser upp sig o då blir det lite som kommer ut...ser ut som en vitgryning flytning...

    Detta är inget farligt utan det blir så...
    likaså när man använder stolpiller fast i andra änden..då fiser man lätt o det kan komma ut...hamnar det i toan så ser det ut som stearin som stelnat..

    Det är väl sk rester/överskott som kommer ut...

    Hoppas mitt svar gav dig svar på frågan

    Kram o lycka till

    SvaraRadera
  7. Mmmm, vagitorerna är inte så skoj tyvärr. Jag tar dem å så lägger jag mig en stund. Till mig sa det att kroppen tagit upp det den behöver på 10 min men jag brukar ligga en halvtimme å så går jag på toa sen. Sen har jag trosskydd för det blir som sagt oljigt och fula fläckar på kläder om man inte skyddar sig. Men detta är det värt om det går bra :)
    Kram å lycka till.

    SvaraRadera
  8. Jag använder trosskydd eftersom det kladdar så mycket annars. Men om någon olja har jag inte hört något. Men kladd blir det nog, i mängder! Men det är nog värt det...om man når resultátet.
    Kramar i mängder. Hoppas att det lyckas!

    SvaraRadera