onsdag 6 oktober 2010

Tider springer iväg

Tiden springer iväg... Kvar står jag. Äldre. Ogravid. Barnlös. och ledsen.

Om några dagar (på lördag) fyller jag 37...

FATTA?!??!

Jag såg mig själv som minst tre-barnsmamma vid 30! Det vet alla våra vänner. för det talade vi om när vi va tonåringar. "Inga barn för 25", sa vi då... Då visste jag ju inte att jag fortfarande skulle vara barnlös 12 år senare... Ofrivilligt alltså...

En av mina väninnor har i alla år sagt att hon EJ vill har barn. Hon är 38 och lever ensamen med sina katter. Inte ett barn i sikte. Och det är helt ok. Det är hennes eget val.

Men jag vill ju inget hellre än att få bli mamma. Gärna en hel drös med knodds, nu får väl tiden utvisa om det ens bli en. Någon. Alls...

Så jag firar inte med nån stor gläde min födelsedag. Utåt kommer gästerna inte att märka något, men inombords gråter jag och vet att det är ett år närmare slutet!

Fan fan fan

Det smärtar faktiskt.

Kram Ninna

6 kommentarer:

  1. Oh, så jag känner igen mig. Speciellt när jag fyllde 30 år förra året. Har i större delen av mitt liv planerat att typ ha 5 barn, helst innan 30års åldern.

    Men icke sa nicke. Jag är SÅ glad att jag började bebisverksan i tid (typ 20 års åldern). För med vår erfarenhet med en unge på 10.5 år känns ju inte som att min dröm kan gå i uppfyllelse med mitt lilla fotbollslag.

    Just nu känner jag att jag får bli lyckligare om det blir ett litet syskon, så jag får uppleva den där bebistiden då jag aldrig upplevde den pga förlossningspsykos.

    Kramis Lila

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig som fan, även om det nu är så att jag kanske är mamma (tar inte alltid ut i förskott, trots BB). Fyller själv 37 i december. Min mamma var 38 när hon fick mig (sladdbarn) och jag har alltid sagt att jag inte ska vara så gammal när jag får barn. Jag antar att det är någon som vill säga något till mig...

    Jag hoppas att du får en ok födelsedag, trots allt. Och ni kommer att bli föräldrar, jag är övertygad om det!

    SvaraRadera
  3. Förstår precis hur du känner dig!! Det är så jobbigt med denna frustration, sorg, ilska och hopplöshet man går och bär omkring på jämt...Man har ett hjärta som hela tiden blöder...
    Sänder en stor styrkekram!!

    SvaraRadera
  4. Eller ett år närmare bebisen. Ni är ju igång med IVF nu :-)

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott säger ja trots allt...

    Sen ger ja dig en STOR VÄRMANDE KRAM o du vet att du finns i mina tankar....

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen Ninna (två dagar i efterskott)! Hoppas du hade en fin dag vännen.

    Kramar!

    SvaraRadera