onsdag 27 oktober 2010

Hur nervös som helst

Idag har varit en nervös dag, och den är ju inte riktigt över än...Imorgon är det återföringsdax. Hur många av våra 9 ägg håller måttet, och delar sig och allt det där????

Blir det nåt ägg till mig? Blir det överhuvudtaget nåt ägg kvar till frysen? Well, imorgon vet vi svaret på dessa frågor!

Jag känner mig fullkomligt vilse och famlar mest i mörker. Kan inget om alla förekommande förkortningar eller IVF-ord känns det som. Helt blåst i kolan lixom!

Vi har ju aldrig kommit så här långt tidigare, så jag känner mig som Bambi på hal is.

Om vi nu har återföring imorgon (vad heter det?) NÄR startar då "ruvningen"?

Jag har ju läst era bloggar i över två år, men nu när jag själv är här känns alla fakta som bortblåsta!

PINSAMT att förvandlas till IQ Badboll helt plötsligt! Är det för att jag känner mig nervös och osäker på vad som komma skall???

Hur som helst så är jag EVIGT TACKSAM FÖR ATT NI FINNS!!!

Vilka skulle annars kunna besvara mina korkade frågor och funderingar?
Jo, min älskade expertpanel = NI!!!

Kram Ninna

Uppdatering: TACK TJEJER!!! Vilka pålitliga klippor ni är :-) Det har trillat in ordförklaringar till mig under kvällen och jag har uppdaterat bloggen med en ordlista, nu kanske jag minns nåt :-) TACK!

13 kommentarer:

  1. Det kommer gå bra imorgon!!! Jag bara vet det! Imorgon är dag 0 på din ruvning. Sen är det bara att räkna! =)Önskar dig all lycka till!!!! Jag ser fram emot kommande uppdatering!

    SvaraRadera
  2. Hihihi, blir lätt så när man har mycket, eller snarare EN viktig sak att tänka på.
    ÄP-äggplock, ET-återinförande av embryot, DET-om de sätter tillbaka två ägg. Dagen efter återinförande är ruvardag 1. Håller tummar å tår!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. 9 ägg är bra, det fick vi ut varje gång fast vi hade inte någon bra befrutkning dock..
    RD1 är dagen efter åtreföringen (ET) =)

    SvaraRadera
  4. Grattis till alla äggen! eller vad man säger:)Fick precis lära mig av Längtan att det är ruvardag 1 den dan de sätter in dem.

    Lycka till i morgon! håller tummarna, kram

    SvaraRadera
  5. 9 ägg är ju kanon, håller tummarna som bara den att alla är superfina!
    Usch ja, dagen emellan äp och et är den värsta väntan!! Men men, vad gör man inte?
    Många kramar

    SvaraRadera
  6. Grattis till alla dina ägg och håller tummarna för ett guldägg (kanske allra helst 2 ;-)) till dig och ett litet gäng till frysen. Stor kram och lycka till imorgon!

    SvaraRadera
  7. Ser att du redan fått svar på din fråga, jag är så säker att snart ruvar du!! :-D

    KRAM!!

    SvaraRadera
  8. ÅÅå t.om ja vart nervös nu..men ja håller tummar o tår hårt att det kommer att vara bra ägg imorgon...flera stycken...

    Ska tänka på er...fast det gör ja ju annars oxå men nu ska ja tänka lite extra på er..

    Kram o lycka till om man nu säger så..

    SvaraRadera
  9. Önskar dig stort lycka till idag. Förmodligen och förhoppningsvis är du med embryo nu!!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Ville bara önska dig lycka till inför morgondagen och tacka för kommentaren hos mig:) Kul att vi ligger ungefär lika!
    Ser också att jag skrev fel på ruvardagen, jag menade ju att ruvardag 1 var dagen efter insättning, var nog lite trött när jag skrev:) Håller tummarna inför i morgon! kram

    SvaraRadera
  11. Oj, jag har nog missuppfattat detta med hur man räknar ruvardagar! Ja ja, varje dag ska man lära sig något nytt! =)

    Hur som haver, du har en award att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  12. Hoppas allt har gått bra idag! Har tänkt på dig hela dagen,
    Stora kramar

    SvaraRadera
  13. Hoppas allt gått bra idag!
    Håller tummarna.
    Kram

    SvaraRadera