lördag 30 oktober 2010

RD 2

Ruvardag 2

Jag har inte fattat det ännu... jag ruvar... JAG!

Tids nog sjunker det nog in, sen får vi se hur det går...

Jag vill TACKA ER alla för fantastiska beskrivningar, tips och råd gällande vaggisarna! VARFÖR kan inte sjukhuset tala om en gnutta av det ni sagt? Då hade jag fattat!!!

Trosskydd är inhandlat, hoppas det fungerar för bindor är så tjockt. Skall prova iallafall!

Ett tips jag VERKLIGEN förvånades över var att vaggisen skall föras in med TRUBBIGA änden först?!?! Okej, jag ska testa det såklart.

Så en fråga igen: HUR LÄNGE SKALL JAG TA VAGGISAR? Hur vet jag när jag kan sluta? Hur gör /gjorde ni???

Min underbara, älskade expertpanel!!! Vad skulle jag ta mig till utan er??? TACK för att ni finns!!!

Har visat maken mina frågor till er på bloggen och era fina svar. Han hade oxo vissa grundläggande luckor i kunnandet och frågade vad ET stod för...Nu vet han!

Varm kram Ninna

9 kommentarer:

  1. Håller verkligen tummarna för dig!

    Har du inte fått veta hur länge du ska ta vaggisarna? I mitt fall (jag tog Crinone vagiatorer båda gångerna), så skulle jag ta fram till dagen innan testdag (testdag med blodprov på dag 12 i mitt fall) och OM det var positiv skulle jag fortsätta. Är du osäker så ring klinken och fråga.

    Lycka till!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Ninna!
    Tack för ditt stöd och fina ord hos mig. Jag beklagar din sorg mycket angående förlusten av din syster. Ni har verkligen gjort en fin begravning till henne, jag gillade idén med rosa färg.
    Vi ska inte ha en "vanlig" begravning för vår lilla son, ingen ceremoni eller sånt, vi ska vara bara två (min man och jag) vid graven, vi vill sätta urnan själv i graven, lägga bredvid honom lite leksaker, hans filt och ett brev som vi skriver. Sedan tänkte vi stanna vid graven, tända ljus, lyssna på musik där hos honom och stanna så länge vi känner behöver. Den blir en mycket sorlig, men fin dag, jag känner det.

    Grattis till din ruvning! Jag håller tummarna att du får en plus på stickan på testdagen.
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jag glömde svara på dina frågor:
    De sa till mig också att vaggisen måste föras in med den trubbiga änden, fast jag gjorde ändå på "vanligt" sätt.
    Min läkare sa att vaggisarna tas fram till det positiva grav.testet. Jag vet inte om det finns skillnad mellan kliniker, kanske det är bäst att du frågar dem.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det stort att få ruva för första gången, en riktig ära!! Man är så rädd om det där lilla embryot bara, vill ju att det ska bädda ner sig fint i slemhinnan.
    Hoppas allt går bra, håller tummarna för er!
    Många kramar

    SvaraRadera
  5. Hej hej!

    JA blir så glad o alldeles varm när ja läser dina inlägg..

    Hoppas hoppas hoppas att den 13 nov kommer ni få det ni har väntat på i så många år....plusset..o sen om 9 månader få ert efterlängtade barn...

    Måtte er önskan gå in...det förtjänar ni...

    Annars då?? hur är livet?? förstår att mycket kretsar kring detta o alla tankar o funderingar men trots det så går ju livet vidare??? hur går det med din pappa??

    Ja här är det bra..än så länge så har vi klarat oss ifrån magsjuka..det härjar i Alice skola..var o varannan som är sjuk....

    Sen så känner ja även att ja skulle verkligen behöva ladda mina batterier...
    självklart älskar ja mina barn o skulle offra allt för dem men sen så kommer man till en viss gräns då de går en på nerverna o ja känner att ja är där nu...

    Men bara ja kommer ifrån o fick göra nåt på egen hand så skulle ja säkert må bättre...
    men det är ju inte så lätt heller att få Henrik att vara hemma för även om han är sin egen chef så har han ju ett jobb att sköta...

    Men ja funderar på om ja kanske skulle kunna få nån dag fri framöver...för som nu till veckan så har Alice höstlov...o det kommer garanterat bli möe skrik, gnäll, tjat o skäll..

    Nej nog om mig o mina små bekymmer...

    Ja kommer inte ihåg om ja tog mina vagiatoeri i 12 dagar men det berodde på att ja skulle ta dem fram tills vi sågs nästa gång...men sen så vet ja inte hur det är för olika vaggisar...stod det inget på förpackningen??

    Det kanske är bäst att du ringer dit där du fick dem utskrivna o frågar så att du inte tar för få/för många..

    Kram o ha en trevlig kväll..

    Det ska ja ha...ja o Henrik är barnledig så vi ska ut o äta ikväll sen efter maten så ska vi på teater...skönt att komma bort o få göra nåt på tu man hand...

    SvaraRadera
  6. hej!
    va bra att du frågade om vaggisarna, jag visste inte heller att man skulle ta den trubbiga änden först, bra att veta:)
    Min läkare sa att jag ska använda alla tabletter jag fått, även om det skulle komma en blödning. Fick 60 tabletter så det blir 20 dagar, suck!
    Till mig sa de också att jag ska ligga ner 30 min efter varje tablett, tycker det är långt tid och det kan inte vara helt lätt för alla att göra det:/.

    Grattis till dag 2:)

    kram

    SvaraRadera
  7. Hej vännen:) Du ska ta "äckel-vaggisarna":)) ända tills din TESTDAG.... om du skulle få mens ring din klinik, så berättar dom vad du ska göra.. håller tassar och tår för dig. Kramen

    SvaraRadera
  8. Underbart härligt att läsa att du äntligen får ruva! Stort varmt grattis! :-)
    Ang vaggisarna, så har jag aldrig tagit trubbiga änden först. Det har jag aldrig hört talas om, och förstår faktiskt inte vilken skillnad det skulle göra heller?
    Sist jag ruvade köpte jag lite tjockare och längre trosskydd, eftersom kletet gick genom mina trosskydd. Bara ett litet tips...

    SvaraRadera
  9. Jag tog mina vaggisar ganska länge, men minns inte exakt. Har märkt här ute i bloggvärlden att alla får så olika besked av sina läkare vad som gäller. Men jag vet att jag tog längre än vad jag behövde:o)) Kollade bakåt i min blogg och läste vad min ivf-läkare sa:

    "Då berättade han att man inte behöver ta Progesteron längre än 14 dagar från ET. Sen tar kroppen över. Det är endast vid äggdonation som kvinnan behöver ta det till vecka 12 då hennes kropp inte producerar gulkroppshormon själv (eftersom det inte är hennes egna ägg). Han sa även att i USA envisas de också med att ge Progesteron till alla IVF-patienter till och med vecka 12. Forskning visar att kroppen tar över själv så fort man testat positivt"



    Kram vännen

    SvaraRadera