tisdag 5 oktober 2010

Yippie! IVF-läkaren får NOBELPRISET


Lyssnade på nyheterna i bilen! Hörde att årets nobelpris i medicin går till läkaren som 1968 uppfann metoden för IVF. Yippie!!! 1978 föddes det första IVF-barnet i England.


Robert G. Edwards
The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2010
 was awarded to Robert G. Edwards
"for the development of in vitro fertilization".



Var det någon mer än (blödiga) jag som faktiskt fällde en tår när jag hörde nobelprisbeskedet! För 10 år sedan hade jag nog ryckt på axlarna och tänkt, "säkert bra val..."

Nu när man själv är insyltad i IVF:andet, så blir iallafall jag glad varje gång något med IVF uppmärksammas.

TUSEN TUSEN TACK för alla härliga hälsningar! Jag har varit riktigt frånvarande några dagar. Jobbat för mycket, sovit för lite och mår urk av sprayen...

Jag sprayar på. Dag 12 idag. Förra omgången märkte jag inte av sprayen alls. Nu får jag ont i huvudet varje gång jag sprayat, plus att allt ALLT smakar pyton några timmar efter varje sprayning.

Men varför klaga? Fungerar det så blir jag glad, om inte så har vi iallafall provat!

Största kramen till ER!!!

Kram Ninna


.

2 kommentarer:

  1. En tröst är att så fort du börjar med sprutorna så blir det bättre :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. ÅÅåå skrev ett jättelångt inlägg o när ja skulle sända iväg det så stod det server error....så troligtvis fick du inte mitt svar eller??

    SvaraRadera