fredag 4 januari 2013

Besök hos BM - HALVVÄGS +UPPDATERAD

Igår var vi kallade på ordinarie möte hos BM.

Vi fick träffa vår rara barnmorska Anna igen. Hon frågade hur jag mådde (Jag mår toppen, och märker ju inte av något egentligen, förutom att kläderna blir mer och mer trånga ;-)...) och Anna konstaterade även att maken var gravid ;-) Hans mage har fått samma rundning som min :-)

Så Lyssnade vi på Pärlan, hjärtat tickade på så fint :-) Hon undrade om jag kände av Pärlan. Inte så värst, men ibland... Detta beroende på att min moderkaka sitter väldigt bra till för Pärlan men sämre för min känsla... Nåja bara Pärlan kommer igång med sitt "bökande" så blir jag lugn och glad :-)

Hon klämde även försiktigt på magen och Pärlan reagerade direkt. Tjoff så fick jag en kick långt ner i magen!

Jag vägdes (Bm sa att jag verkligen inte! ätit mig igenom julen, det stämmer ju bra och så fick järntabletter (hua...)

Fick detta på min app idag:
MEN ALLTSÅ??? H U R är det möjligt att JAG får detta??? Vad hände? Från 15 år av ofrivillig barnlöshet till 50% avkladad graviditet???  Som jag redan sagt så räknar jag mig till de barnlösas skara ända tills Pärlan är levererad och mår fint!


Är det dags för nedräkning nu istället för uppräkning av veckor???

Blir ju v.21 (20+0) imorgon ... eller 19 veckor kvar??? Känns JÄTTEKONSTIGT att säga så...

Jag tror att min mamma börja fatta att detta med Pärlan verkligen händer nu, för idag köpte hon två mammatröjor till mig, med plats för magen. Jättegulligt!!!

Kram Ninna




8 kommentarer:

  1. Blir alltid så glad när jag läser att allt är bra med er! Hoppas att du börjar känna mer snart. Min moderkaka låg fram och jag kände inte Lydia ordentlig innan v. 22 men sen var det full rulle och hur härligt som helst! Trevlig helg och kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Åh va glad jag blir! Min moderkaka ligger oxå framvägg vilket gör att sparkarna känns mindre. Det är nu i vecka 22 som det börjar bli tydligare. Fick tips när bi vs på rul om att lägga mig på mage om jag ville känna sparkarna tydligare.
    Ha en bra helg och njut av att pärlan bor hos dig.

    Kram

    //Therese

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt!! Jag är så glad för er skull! =) ja nu börjar nedräkningen, så kände jag i alla fall. =)

    Ha en bra helg!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst finns mirakel! Det är magiskt, det är ni värda! ♥

    SvaraRadera
  5. Visst finns mirakel! Det är magiskt, det är ni värda! ♥

    SvaraRadera
  6. Kollade ni könet på pärlan?? ;-)

    SvaraRadera
  7. Skickar dig ett stort grattis så här på halva vägen! Nu är det bara 19 veckor kvar, underbart!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. ÅÅåå ja blir så glad o lycklig o ja kan nästan känna din lycka genom att läsa dina inlägg...

    Ja tänk....halva tiden har gått..underbart...o när man har gått hälften så början man nu räkna ner...=0)

    Kram o trevlig helg

    P.s hoppas du snart får känna Pärlan <3...D.s

    SvaraRadera