lördag 19 januari 2013

v.23: SVARET: Pärlan blir en...

V23 (22+0) idag :-) Himmel så spännande!!!

Är så glad för alla dagar som passerar och att Pärlan vill stanna kvar i min mage :-)

För 2 veckor sedan fick ni gissa könet på Pärlan och lämna namnförslag i detta inlägg, kommer du ihåg?

Svaret kommer här :-) 

Vår Pärla blir en liten....

... flicka om jag ska tro era gissningar, men BM på vårt ultraljud sa att det med största sannolikhet blir en pojke! :-)

Det syns ju bättre vid UL i v.32 och facit får man såklart på själva förlossningen :-)


T A C K för alla era gissningar och fina namnförslag!!!

Extra stort tack för flicknamns-förslaget Pärla! Det älskade jag verkligen!!!

Vi har haft namnförslag på både tjej och kille. Vinnaren är ännu inte utsedd, MEN viktigt för mig är att namnen är fina och har anknytning till våra familjer. Just nu är det 2 namn från varje släkt som finns på tapeten. Det blir nog 4 förnamn som Pärlan får. Ska bara klura på vilken ordning dom skall vara i för att det skall kännas bäst!

Namnförslagen är dessa (utan inbördes ordning)
* Ivar (efter makens far)
* Erik (efter makens morfar och min farbror)
* David (efter min farfar)
* Kurt (efter min far)
Troligast tilltalsnamn David eller Erik.

Pärlans alla släktingar är avlidna utom vi, min mamma och makens mamma. Så vår lilla familj behöver verkligen växa!!!

Skulle det trots allt visa sig vara en flicka så är de 4 namnen redan spikade :-) Plus "Pärla" såklart ;-)

Kram Ninna

3 kommentarer:

  1. Hurra för en pojke =).
    Jätte fina namn.
    Jag kallade Matilda för pärlan när hon låg i magen eftersom hon är ett embryo som lossat från pärlbandet på min äggstock. Pco äggstockarnas äggblåsor kallas för pärlband eftersom det är så det ser ut.
    Som ett pärlhalsband.
    Tycker Pärla är ett oerhört vackert namn.

    Tack för din varna och fina kommentar.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Va kul att du oxå ska få en pojke:-)

    Har du börjat känna av sparkarna mer? För mig va det först nästan bara på kvällarna när jag gick och la mig som jag kunde känna något. Och nu nästan från en vecka till en annan började jag känna av vår bubbel gubbe flera gånger om dagen:-) Åh det är den mysigaste känslan som finns.

    //Therese

    SvaraRadera
  3. Roligt att du gillade mitt namnförslag :) Tycker det är kul när smeknamnet från graviditeten får följa med även på andra sidan. Det är ju dock inte så maskulint, men jag tycker era pojknamn är väldigt fina dem också! Min älskade bror heter David, så det ska min väntade plutt heta om det är en gosse (dock inte i tilltalsnamn).

    En liten son, vilken lycka! Grattis!

    SvaraRadera