tisdag 1 januari 2013

Vi vågade!

Gott Nytt 2013!!!

Tack för era rara hälsningar! Det gav mig mod att våga! Våga berätta.

Hade goda vännerna Å+M här på heldagsmys i söndags med lunch, fika, sällskapsspel, pladder, middag och massor av mys. Så plötsligt kläckte jag ur mig info om Pärlan. Dom blev jätteglada för vår skull och grattade oss flera ggr. :-) Så nu vet dom. nu är det bara "alla andra" kvar ;-)

Vi vågade ännu mera. Vi vågade shoppa!

Fick tips på en tjej som ville sälja av alla sina bäbiskläder stl 50-68 till paketpris. Eftersom vi inget har i dessa storlekar så blev jag intresserad.

Tog med maken och min mamma för att kolla kläderna.

Vi köpte ca 80 plagg, bodys, tröjor, byxor, overall, pyjamaser, mössor, strumpor och skor för hela 500 kr! Perfekta enkla bas & vardagsplagg!

Kändes som ett bra fynd! :-) Så nu har Pärlan lite kläder att flytta in i :-)

Några timmar senare hände det  - igen! Ett nytt tips på passande skötbord för en struntsumma. Så visp satt vi i bilen igen och hade ett skötbord med hylla med oss hem.

Kanske är jag galen som redan handlar MEN VA TUSAN nångång måste jag ju fatta vad som händer inne i magen :-) EN BÄBIS är på gång!!!

Kram Ninna

6 kommentarer:

  1. mamma till 3 och mormor till 101 januari 2013 kl. 07:48

    Klart du ska handla............det är ju lite av förberedelserna och så himla kul.

    Kram från Trelleborg och lycka till med allt

    SvaraRadera
  2. du + jag och framtiden1 januari 2013 kl. 09:18

    Vi började handla efter RUL. Det är smart att göra det nu innan både du och bebis blir större. Den minskande smidigheten påverkar shoppinghumöret mot slutet.... ;)

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Underbart!! Och vad var det jag sa? Glädje, du kommer känna glädje - för det är underbara härliga FANTASTISKA nyheter du kommer med!!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Du gör helt rätt i att shoppa!!!
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  5. Det är ju underbart att våga och dela med sig sin glädje av att vänta barn, vi shoppade också efter RUL. Med alla mina har jag faktiskt köpt första plaggen redan efter vi har fått plusen på Stickan ;))

    God fortsättning på det nya året

    SvaraRadera
  6. Grattis till att ni är halvvägs och att du vågat börja berätta och shoppa! :) Jag skulle också tycka att det var läskigt men samtidigt så har du ju gått halva tiden nu! Det är ju fantastiskt roligt! Underbar läsning för mig som fortfarande hoppas bli gravid snart. Kram

    SvaraRadera