fredag 25 januari 2013

Blodproppar & IVF...

Förmedlar länk från P1 som berättar om Förhöjd risk för blodproppar vid IVF-graviditet som jag tänker kan intressera många av mina bloggläsare.

Jag förstår att jag har en oerhört stark radar med ögon och öron som lyssnar och ser/hör allt om IVF och ofrivillig barnlöshet. Men är det inte så att det tas upp oftare nu? Det har så att säga kommit "upp på agendan"? Det är bra. Och det är bra att det forskars om/kring det.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen - jag är fortfarande ofrivilligt barnlös tills dess jag har ett levande barn i min famn! Vi är fortfarande IVF-systrar! Jag har inte glömt alla känslor kring denna ständiga väntan, hopp, hopplöshet och sorg som drabbade en gång efter annan. Jag har ännu inget barn i min famn, så alla IVF-tankar och känslor finns kvar...

Det är anledningen till att jag valt att vara med i en forskningsstudie, det kan hjälpa andra i framtiden! Hoppet är mitt allt! Och till det hoppas jag även på forskningen.

Kram Ninna

1 kommentar:

  1. Jo men visst är det väl så att det blivit mer uppmärksammat de senaste åren. Och det enda det beror på är att fler och fler behöver hjälp.

    Du är god som är med i studien.

    Kram

    SvaraRadera