måndag 15 oktober 2012

Blödning

v9 (8+1) SÖNDAG

Jobb på annan ort. ca 3 timmars resa dit. Vid lunchen får jag en blödning. Inte mycket men tillräckligt för att min puls skall bli 400 slag i minuten, typ. Smsar maken som slänger sig på internet och läser allt han ka hitta. Kan vara missfall. Kan vara moderkaka som nidblöder. kan vara vad tusan som helst...

Är nu orolig till max, men nu på kvällen blöder jag inte längre. Antar att det är vaggisarna som ger falskt hopp, för dom stoppar ju upp blödningar.

Molar lite hela tiden i vänster ljumske...

Fan oxo, ska det skita sig nu oxo?

v9 (8+2) Måndag

Jag försöker ta det lugnt idag (ledig) och bara vila mig. Kanske kan det hjälpa?

Imorgon tisdag dax för UL igen. Maken följer med, han vill så gärna se Pärlan.

Oroligt är det iallafall.....

UPPDATERING: Glömde nämna att läkare på mitt första UL sa att vid min ålder (läs "för gammal") så gäller inte infon att missfalls-risken minskar när man sett ett tickande hjärta. När man är så här jävla gammal som jag är så kan det skita sig iallafall, trots hjärtat... Men så uppmuntrande då :-(

Kram Ninna

20 kommentarer:

  1. Hej! Vill bara skriva att det inte behöver vara någon fara att man blöder. Jag blödde själv både i tidig och sen graviditet och mitt barn blev friskt. Jag har hört att det är mycket ovanligt med missfall när man sett ett foster med bultande hjärta. Denna info gjorde mig lite lugnare när jag var orolig och blödde i tidig graviditet och då sett tidigare att fostret levde.
    Hoppas allt går bra!
    Kram Charlotta

    SvaraRadera
  2. Åh, håller tummarna. Jag blödde till vecka 14 såpass att jag hade binda på. Både brunt å rött (även lite klumpar). Idagär min dotter 1mån. Så det behöver inte vara kört.

    SvaraRadera
  3. Håller alla tummar att det bara är sköra slemmhinnor som blöder och att bebisen stannar i magen på dig! kram

    SvaraRadera
  4. Hej
    Grattis till lilla Pärlan och att det såg fint ut på VUL.
    Förstår verkligen din oro. Jag var sjukt orolig de första 15 veckorna, pga att jag hade flera blödningar under den tiden. Var helt övertygad om att jag fått missfall flera gånger (tyvärr haft den erfarenheten). Men jag fick snabbt komma in för undersökning varje gång och det såg fint ut. Tydligen hade jag lättblödande slemhinnor, som orsakade dessa blödningar. Hade också som du beskriver det, ont i framför allt hö ljumske/sida (typ molande mensvärk). Men allt gick bra och from v 15 höll sig blödningarna borta.

    Hoppas allt ser bra ut imorgon, håller verkligen alla mina tummar för er!!

    SvaraRadera
  5. Jag blödde oxå i början på graviditeten, rätt mkt.. Men på ultraljudet visade det sig att lillen levde, han gjorde kullerbyttor och stökade på.. Sen blödde jag rejält två ggr till, i mitten och på slutet av graviditeten, troligen berodde det på att slemhinnorna var så sköra. Ingen fara. Jag tror och hoppas att allt bara är bra med pärlan oxå.. Jag håller tummarna. Det ÄR eran tur nu.. Kramar!

    SvaraRadera
  6. Ska du aldrig få en lugn stund? Blödningar är ju hemskt vanliga i tidig graviditet, och behöver ju inte betyda missfall. Missfallsrisken minskar ju iaf en del efter vecka 8 också för att sedan minska radikalt efter vecka 12.
    Många kramar!

    SvaraRadera
  7. Fortsätter att hålla alla tummar för er! Hade själv två blödningar i V6-7 och även nu några st efter v 20. Allt har varit ok. Jag vet att det kanske inte är så mycket tröst att höra om alla som haft blödningar men det är ju väldigt vanligt!
    Håll oss uppdaterade imorgon!
    Många kramar

    SvaraRadera
  8. Vilka läkare du verkar möta... Så negativa! Först skrämmer de dig angående ditt hcg-prov och sedan nu när du sett att fostret lever... Suck! Jag var 37 när jag fick min son och då sa de iallafall att det var ovanligt med missfall om man sätt hjärtat slå!
    Jag hoppas så att det är din tur nu! Lycka till på ul imorgon!
    Kram Charlotta

    SvaraRadera
  9. Tusan vad jobbigt för dig.
    I denna graviditet har jag blött vid flera tillfällen men allt har varit ok. I min första graviditet blödde jag inget alls...
    Denna gång kunde läkaren se en blödning i kanten på moderkakan. Gnesta gången jag blödde var i v6+6, sen en gång i veckan till v12 typ. Har skrivit om det i bloggen.
    Åk in akut och få nytt vul, hoppas du har mer tur då med vem du får träffa.
    Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  10. Säkert ingen fara;)! Jag kan lova dig att om du får missfall så stoppar INGA vaggisar upp blödningen! Du hade ju en liten blödning även ännu tidigare och ändå fick du se en liten livlig pärla på skärmen;) Allt är säkert bra men jag förstår och känner igen din oro...Lycka till idag!!! Kram AH

    SvaraRadera
  11. Jag förstår att du är orolig! Jag hoppas allt är bra med pärlan idag!
    Åh va trött jag är på människor som uttrycker sig "plump"! Så jäkla onödigt!! Lycka till på UL, Kram!

    SvaraRadera
  12. Jag önskar er all lycka i morgon och hoppas verkligen att allt är som det ska! Det tror jag att det är!

    Många kramar

    SvaraRadera
  13. Inte för att det kanske är nån tröst men kanske lugnar lite....ja blödde i början på bägge mina töser...vissa gör det vissa inte...

    Men ja förstår din oro..ja har själv varit i din sits...men ja hoppas att du fick positiva besked idag..

    Håller tummarna så hårt ja bara kan för att få läsa ett postitivt inlägg här...

    Kram i massor

    SvaraRadera
  14. Hur gick det på UL idag?

    SvaraRadera
  15. Positiva tankar nu! Ni är gravida och Pärlan lever därinne, hjärtat slår! Nu hoppas vi det fortsätter i typ 30 veckor till!! kramar!!

    SvaraRadera
  16. Åh får ju hjärtsnörp när jag läser... håller alla tummar att det är ngt ofarligt och att pyret växer som h*n ska!

    erica

    SvaraRadera
  17. Hur har det gått??

    SvaraRadera