måndag 8 oktober 2012

Troligtivs kört...

Dom ringde från kliniken nyss.

-"Jaha ja... värdet var ju inte så bra...mummel...mummel....bara 21400...... när ska du kollas på UL?

" -ja det var ju ni som sa den 16/10...fast det känns ju rätt långt dit..."., svarade jag

" ja, men vi brukar ju kolla i v 8, och den 16/10 är du ju i vecka.... mummel...jaha, då är det vecka 9 (8+3) och du hade haft en blödning sa du...!"

"jo, lite blod men inte ont kring blödningen."

"Ja men jag bokar in dig på ett UL nu på torsdag den 11/10 istället,  kl 15, så får vi se, men det ser ju inte hoppfullt ut."

"jaha, tack, nehej inte det?!......"

Klick.

Och nu då?....Förvirring. Fast egentligen kanske jag vet att det inte finns nåt kvar i magen.

Så nu startar min favoritsyssla igen: VÄNTAN!!!

Denna gång på UL den 11/10. Då får vi domen.

Tills dess skall jag försöka bara överleva.

Börjar med min födelsedag imorgon. Utan Lillasyster. Utan Pappa , Utan bebis i famnen. FY FAAAN.

Kram Ninna

15 kommentarer:

  1. Men va faan! Jag hittar inga bättre ord.

    många kramar

    SvaraRadera
  2. Du är värd något bättre. Kram

    SvaraRadera
  3. Men lilla gumman... känner igen där du befinner dig, tyvärr...

    Jag kan inget säga, men skickar många, varma och STORA KRAMAR!!!!

    SvaraRadera
  4. Styrke kramar, usch så tråkiga nyheter.

    SvaraRadera
  5. Men...... Fy farao vad jobbigt... Kan du inte då en tidigar tid så du slipper vänta dessa dagar? Jag lider med dig.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Va fan säger jag oxå :-(

    Kramar om

    SvaraRadera
  7. Väljer ändå att hoppas lite till!:) Behöver ju inte vara kört. Kan inte frysta emberyon vara lite slöare i början? Det har jag hört. Ge inte upp än...vet att det är svårt, men så länge du inte har blödning och ont så finns det fortfarande hopp;) Stort lycka till på tors!!! Kram AH

    SvaraRadera
  8. Vilket otrevligt sätt din klinik har.Minns när jag blödde floder o ringde sa det bar kört men sköterskan sa att näst ge inte upp man kan blöda mkt.Jag fick ju tyvärr missfall men du har ju inte haft ont eller stor blödning så än är det inte kört.kram lina

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas verkligen bebis är kvar!! Kram

    SvaraRadera
  10. Men hjärtat då, vilket dåligt bemötande!!! Så gör man ju inte oavsett hur ljust eller mörkt det ser ut!! Jag håller fortfarande tummarna för ert lilla pyre i magen att läkaren ska ha fel!!!! Grattis ändå på din födelsedag, jag sjunger för dig gumman! Kram

    SvaraRadera
  11. Faan också. Måste också även säga att personen du pratade med inte heller verkade så jäkla smidig. Kramar till dig!

    SvaraRadera
  12. Så JÄVLA orättvist....=0{

    *Kramar om dig hårt* (du vet vart ja finns om du skulle vilja skriva av dig)

    SvaraRadera
  13. Många kramar till dig. Jag hoppas däremot fortfarande att ni ska få se ett hjärta slå om 2 dagar!
    Ge inte upp förrän ni VET att det är kört!

    SvaraRadera