tisdag 2 oktober 2012

Osäkra nyheter

Igår tog jag blodprov för att mäta min hCG-hivå (för det är väl det man mäter???) .

Idag ringde kliniken och meddelade svaret. När man är i v 7 (6+3) som hon beräknade mig till så skall man ha en nivå på mellan 1.500-53.000. Vilket otroligt stort spann!!!

Jag hade 12.000. Så det var "rätt ok...men det borde vara högre...."

Dock sa barnmorskan att hon ville ta om provet nu på fredag för att se att det går åt rätt håll!

Muntert?
Nä...

Så på fredag är det ny provtagning...

Har någon av er haft så lågt värde och ändå fått en bebbe???

Symtom har iallafall kommit. Illamående. Så in i bängen. Tål heller inga lukter. Men vad gör det. Bara det blir en bebbe så tar jag gärna det!


Kram Ninna

13 kommentarer:

  1. Har ingen kunskap alls. Jag håller bara mina tummar så hårt jag bara kan. Hoppas på ett fin fint resultat på fredag!!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Men du ligger ju ändå på normalvärde för den veckan!! Och dessutom fördubblas ju hcg varannan dag så hade du tagit provet ett par dagar senare så hade det ju varit 24.000. Jag hade varit mer orolig om det varit under 1500. Dessutom mår du illa, hur bra som helst ju!!
    Heja heja, nu ska det gå!! :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Har aldrig mätt så jag kan inte svara på det, men för mig betyder grafteorin desto mer och att cb visar "som det ska" är ett, i min värld, lugnande tecken.
    Så länge sina hcg-värden är inom normalen försök vara lugn. Att du dessutom fått symptom är jättebra (eller vad man nu ska säga...). Det har alltid varit det första läkare frågat mig när jag sökt allt etc och fått göra il.
    Håller tummarna för dig, det kommer gå bra det här!

    SvaraRadera
  4. Huvva! Förstår att du känner dej orolig,men välkomna illamåendet och alla symptom, och jag hoppas på det bästa såklart på fredag! Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag håller alla tummar jag kan för att allt ska se bra ut, och det vet jag att det gör.
    Aldrig att du skulle må så illa som du gör om det inte fanns något .
    Det är er tur nu.
    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  6. Tror att allt är bra, eftersom du ju ligger inom normalvärdena. Hade det inte varit bra, hade du legat under tror jag. Håller mina tummar hårt för dig och hoppas du får ett bra besked vid nästa prov! (Sjukvården är alltid så försiktiga och vågar aldrig säga något lugnande och man är ofta själv så orolig och osäker så fort någonting inte är helt perfekt är min erfarenhet...)
    / Charlotta

    SvaraRadera
  7. Du ligger ju inom rätt spann så jag hoppas verkligen att allt är bra! Att må illa är jobbigt men väldigt bra :) Jag tycker det låter positivt. Håller tummarna för dig på fredag! Kram

    SvaraRadera
  8. Sitter och läser igenom din blogg och känner hur tårarna svider i ögonen. Vilken resa! Och inte bara IVFen utan allt annat också. Även jag har fått besked att min pappa har blodcancer nu mitt i hela IVF-karusellen och jag vet inte riktigt hur jag ska orka. Men efter att ha läst din blogg så känns det bättre,fått mig inse att man inte är ensam och att man faktiskt klarar mer än vad man tror.

    Jag hoppas verkligen att allt går bra för er!

    // Hanna

    SvaraRadera
  9. Oroa dig inte, du ligger inom referensspannet och det är det viktigaste! Vet många tjejer som legat lågt med som fött normala barn! Tänker på dig! Kram

    SvaraRadera
  10. Men då var det ju inom spannet för var du borde vara? Och det låter ju onekligen bra med symptom, jag känner precis samma: jag vill ju inte ha ömma bröst egentligen, men jag är så tacksam för att de är det:) Förstår att det blir några nervpirrande dagar nu för er...
    Håller tummarna för er!

    SvaraRadera
  11. Illamående är ett säkert tecken!!! Jag blödde ocksä under min graviditet!! Men nu har vi Molly 6 månader
    Jag tror det växer ett litet frö!!

    SvaraRadera
  12. Har aldrig testat med blodprov så jag vet inte. Håller tummarna och hoppas att det går vägen.

    SvaraRadera
  13. Var lugn så länge - min klinik berättade aldrig ens för vad siffrorna var, det skulle bara ha gjort mig orolig! Men det var nåt liknande; jag fick faktiskt ta om två gånger. Deras första samtal var "ja du är gravid" men kanske viss tvekan? Andra var mycket positivare och de sa att hcg var jättebra. Tredje var för att kolla progesteron, och återigen var hcg bra. Lycka till!

    SvaraRadera