torsdag 4 oktober 2012

Satan vad det gör ont...


Under eftermiddagen igår försvann plötsligt allt illa mående "bara så där". Plötsligt känner jag en kraftfull smärta hugga tag i ljumsken och där satt värken kvar hela eftermiddagen och kvällen.

Till middag kunde jag äta som vanligt igen, till både min och makens oro, för vi båda fattar vad som hänt. Det har avstannat i magen. Igen. Faaaan. Gick lika fort förra gången. Först massa symtomer sedan plötsligt, som att trycka på en knapp, så försvann allt och mensen dundrade fram efter några dagar.

Idag bara massa oro och elände, inget blod ännu, men........

Känns som om morgondagens blodprov kommer att HÅNSKRATTA mig rakt i ansiktet. "Gravid, nej du, det kan du FET-glömma, din misslyckade kossa"......

Fan fan fan

Oroad,? NEJ DÅ INTE ALLS ..



Ninna (så jävla nervös att det har skitit sig nu att jag inte kan gå till jobbet idag!!!)


16 kommentarer:

  1. 6+5 Borde du kunna göra ett tidigt VUL och se efter, så slipper du vänta på hcg blodprov. Hoppas inte det avstannat. Illamående kan komma och gå från en dag till en annan men vet själv hur det är, har haft 7 missfall. Och ihållande smärta är inte så bra. Men håller tummarna ändå, det borde få vara eran tur nu.

    SvaraRadera
  2. Mina symtom kom å gick oxå från det extrema till noll. Ibland flera gånger om dagen.
    Jag tror på att det är er tur nu. Håller tummarna!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Näe, jag hoppas verkligen inte att det har slutat att leva i dig! För mig kom och gick gravidsymptomen i början och inte förrän i vecka 5-7 någon gång mådde jag konstant dåligt (dessutom fick jag bihåleinflammation mitt uppe i det värsta, så ynklig har jag nog aldrig känt mig). Kanske, kanske, kanske att det är så för dig också - att symptomen kommer och går.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Lite peppning...behöver inte betyda något, hugg, drag och ont i ljumskarna kan man ha faktiskt:) Symtomen kan komma och gå:)) Ge inte upp än!!! Håller ff tummarna! Kram AH

    SvaraRadera
  5. Nej nej nej! Åh jag hoppas verkligen att det trots allt går vägen den här gången! Jag håller tummarna så hårt det bara går!

    SvaraRadera
  6. åååh nej...
    Önskar jag kunde ta bort din oro.
    Hoppas, hoppas hoooppas så att du "har fel", att det bara är oron efter tidigare erfarenheter som spökar... fast det elakt våldsamt.
    Jag håller krampaktigt om tummarna för att ontet ska försvinna och illamåendet ska komma åter! Att blodprovet ska komma med glädjande besked.
    Jag vill ju så gärna att er stora önskan ska slå in!!

    SvaraRadera
  7. Nej nej nej, så ska det ju inte vara.
    Håller alla tummar och tår jag har för att blodprovet ser bra ut i morgon.

    SvaraRadera
  8. Försök att tänka positivt.
    Jag VET att det inte är lätt med bagage som våra. Men hoppet MåSTE vara det sista som lämnar dig.
    Jag funkar som du - lika bra att tro att det har skitit sig för då kan man låtsas att det inte gör lika ont.
    Håller tummarna och tänker på dig

    SvaraRadera
  9. Förstår din oro men det behöver inte vara negativt.illamående kommer o går och ont i magen o mensvärk är vanliga gravidsymtom.jag håller tummarna.kramar lina

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas så att det fortfarande finns hopp och att det blir ett bra resultat imorgon!
    Många kramar!
    / Charlotta

    SvaraRadera
  11. Jag tror ändå på det här....Får du besked imorgon om blodprovet eller när får du resultatet?

    KRAM!

    SvaraRadera
  12. Nej, ge inte upp! Jag håller tummarna för ert lilla knyte!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. En vecka efter mitt plus fick jag blödning, smärta och panik!!! Vet fortfarade inte vad det var. Men som sagt Molly ligger och nannar nu ;) Mitt iallamående kom först vecka 9. Stannade 2 veckor.
    Jag håller mina tummar!!!
    Anna

    SvaraRadera
  14. Håller tummarna för att det går bra imorrn!! Det bara måste det!

    /p

    SvaraRadera
  15. Åh, snälla , säg att du har fel. Snälla, snälla , snälla!!!!
    Jag tror att det kommer gå hur bra som helst.

    Massa, massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  16. åh nej det får inte va så!! jag håller alla tummar för att det går bra!! tänker på dig! /anna

    SvaraRadera