onsdag 3 oktober 2012

Ny diet

Illamåendet tar över. All mat smakar urban, och jag har konstanta kväljningar. Maginfluensa? Kanske det... Eller så är det "nåt annat"... ;-)

Chips. Salta chips. Det är vad jag måste knapra hela tiden. GALET!!! För jag verkligen avskyr chips!!! Gubben trodde han skulle svimma när jag köpte en påse släta, salta chips i affären. "Vad ska du med dom till?" undrade han... Jag undrade detsamma, men påsen följde ändå med hem. Och tur var väl det, för den har blivit min bästis.

Igår hälsade jag på hos min mamma, hon bjöd mig på lunch. En av mina favvos med baconlindad kycklingfile! HERREGUD vad jag kämpade för att inte s*y!!! Längtade ihjäl mig efter mina salta, platta "vänner", så nu ligger dom i väskan, nära till hands.

Chips. Aldrig trodde jag väl det.:-)

Oron finns kvar såklart. Även när en graviditet upphör så har ju kroppen hormoner kvar i flera månader som ger falska signaler... Så det är klart att man kan bli orolig, knäpp och nojjig.

Tack för ert underbara stöd, era kloka råd och kommentarer. Utan er skulle jag famla i totalt mörker :-)

Kram Ninna


9 kommentarer:

  1. Du har ingen maginfluensa, du är gravid :-).
    Självklart finns hormoner kvar i kroppen ett tag när en graviditet slutar men inte så mycket att man vill äta något som man annars inte gillar :-).
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finaste Tonci, ohhhhhhh vad jag hoppas du har rätt :-) Kram!

      Radera
  2. Och här sitter jag och jublar över ditt illamående!
    Chips är ju kanon, själv levde jag på salta pinnar ett tag, salta saker är väldigt gott när man mår illa..... På grund av graviditet, glöm inte orsaken ;-)

    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Chips är helt OK, det var vad jag levde på min första graviditet. Denna gång har det mest varit godis, helst choklad. Problemet är bara att jag är halvallergisk mot just choklad - och mår illa dagen efter att jag har ätit det. Hmmmm.... Annars äter jag INTE så mycket godis och kakor, men min gravida kropp vill tydligen ha det. Eller falafflar.
    Kram och grattis till lilla livet (som jag verkligen hoppas att du bär på)

    SvaraRadera
  4. Illamående är ju super!! Måste du må illa många veckor till, det är bra det! =))

    Vet du, jag åt också chips i början av grav. Röda pringles köpte jag. Så gott var det och även jag äter inga chips annars. Tänk vad kroppen/smakerna förändras när man är gravid. KRAM!

    SvaraRadera
  5. Hm, skrev ett inlägg alldeles nyss men jag vet inte om det blev något av det.

    Skriver igen, om inte annat får du väl två nästan likadana.

    Vad jag skulle säga var att illamående är bra! Måste du må illa många veckor till! ;)
    Jag åt också chips i början av graviditeten. Röda Pringles åt jag och det var så gott!! Jag äter inte chips annars heller och har nog inte gjort det sen maj 2011 heller....

    Så ät och njut! =)

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Håller med Toni.testa med bubbelvatten med citronsmak. helst willys billiga märke i de små flaskorna. Hjälte mig mot illamående.

    SvaraRadera
  7. Åh!!! Jag blir så otroligt glad när jag tittar in och ser detta!!! Ljuvliga nyheteroch busen verkar ha bott in sig rejält med dina salta chips varnings :)
    Detta är verkligen er tur ned glädje och lycka bu och jag hoppas och önskar innerligt att allt går bra hela vägen!
    Stors kramar Jenny

    SvaraRadera
  8. Det låter jätte bra! I de där första veckorna ville jag bara äta pizza och saltgurka. När det gäller hCG-värde då var mitt 5000 vid 6+1 veckor. Det kommer att gå bra! Håller tummarna!

    SvaraRadera