fredag 5 oktober 2012

Faaaan oxo...

Ja min vanliga tur (otur) håller i sig.

Tog provet på sjukhuset precis som kliniken önskade! Ringde till dem när jag kom hem från blodprovet (6 mils resa...) för att möts av en telefonsvarare som meddelar att kliniken öppnar på måndag igen.

MEN VA FAAAAAAAN?????????????????

Dom sa ju att jag skulle ringa på eftermiddagen idag och få mitt svar före 16.

Men dom har redan helg-bommat stället redan nu kl 12....

Så inget svar på hCG idag...

Fast egenligen behövs det kanske inte. Mår ju helt "ogravid-igt"... En hel låååång helg i ovisshet alltså, det är vad jag har att se fram emot!

Tjohoo.....eller inte :-(

TACK för ert varma stöd! Era ord och kommentarer är HELT OVÄRDELIGA för mig!!!! T A C K !!!!!

Kram Ninna


UPPDATERING kl 15.40!

TUSEN TACK för tipset ANNA!!! Jag ägnade en stund åt att telefonterrorisera varenda tänkbar vårdinstans, och se, det gick ju bra! Fick napp hos min husläkare som kunde ge mig besked att dagens blodprov låg på USLA 21.400 hCG. Så jag vet inte om det blev så värst mycket muntrare???

Jag borde legat på minst 50.000 idag sa hon. Kan vara tecken på avstannad graviditet. Eller att nåt skitit sig så allt kommer att avstanna....

Vad kan man säga: FAN FAN FAN FAN.....

Sådärja nu ska jag böla en stund!

UPPDATERING kl 16.30!

Bölat klart, och gett mig in i surfningens värd.
Hittat dessa länkar om hCG. Om någon vill förgylla sin helg med fakta..

http://www.babymed.com/tools/hcg-calculator

http://www.niomanader.se/content.asp?id=149

http://www.babymed.com/hcg-level-in-early-pregnancy

http://www.advancedfertility.com/earlypre.htm

Nu ska jag till jobbet, jobbar hela helgen. Dränker tankarna i jobb=effektivt!

STOR VARM KRAM!!!


18 kommentarer:

  1. Shit va dåligt:(
    Vilket sätt att be dig ringa och sen bara ha stängt. Visste dom inte själva när dom skulle stänga för dagen eller?
    Stackars er...ska tänka på er hela helgen.

    SvaraRadera
  2. men fan va segt!!! du kan ringa din vc och be dem kolla svaret, man kan kolla i olika portaler och se prover från sjukan. Eller ring sjukhusväxeln och be o bli kopplad till akutlab, o be om svaret, eller ring ngn annan avdelning kk??
    ja skulle bli galen om jag inte fick veta... Håller tummarna för dig!!!

    SvaraRadera
  3. Nä fy vad taskigt gjort! Så kan man inte behandla folk! Fanns det inte någon telefonsvarare som du kunde prata in på, för då brukar dom ringa upp? Vet att vissa mottagningar stänger telefonen tidigare på fredagar men att personalen är kvar och lyssnar av emellanåt. Hoppas att du kan få svar på nåt sätt idag, det är ju tortyr annars:( Lycka till!! Kram AH

    SvaraRadera
  4. Så surt, speciellt när de sa att de skulle ringa upp!
    Som någon annan tipsat om så ring växeln och be om hjälp, svaret borde finnas i en data från sjukhuset!
    Håller tummarna!! Kramar

    SvaraRadera
  5. Neeeeej! Så skulle det ju inte gå! F*n vad livet är orättvist... Tårar rinner när jag läser din uppdatering.
    Många styrkekramar!

    SvaraRadera
  6. Nä, det var inte det svaret de skulle ge. Men jag fortsätter hålla tummarna för att det ska gå vägen iallafall. KRAM!!!! /Åsa

    SvaraRadera
  7. telefontipsaren här igen... Men va?? du låg på 12000 innan o nu över 21000 det har ju nästan dubblats på två dagar? sa hon från ivf-stället att det borde ligga över 50.000 eller var de husläkaren??
    Håller tummarna här ändå, det är verkligen er tur nu, det är så orättvist annars!!!
    anna

    SvaraRadera
  8. Läste dina länkar, och om jag fattar det rätt så behöver det ju inte alls alarmerande att du idag hade 12.000?
    Åh, så jobbigt den här ovissheten måste vara för dig, men jag fortsätter hålla tummarna. Kanske du slipper på ett ultraljud för att kolla upp lite mera?
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag har fortfarande inte gett upp hoppet på dig. Spännet på Hcg värdena på niomånder-s sida är ganska stora, så jag tycker att fortfarande kan allt hända. Jag håller tummarna för dig hårt!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas att du fortfarande är gravid.

    SvaraRadera
  11. Men... Jag har alltid fått höra att det är ÖKNINGEN som är det relevanta, inte själva värdet... Och som någon nnan redan skrivit är det ju en fördubbling på några dagar. Jag tänker inte släppa tummarna för er ännu i allafall. Mina symptom har verkligen varierat, så det behöver inte betyda något. Kram

    SvaraRadera
  12. Jag har kollat bland mina gamla inlägg och jag hade hcg bara 37.000 i vecka 8, så jag hade inte så högt heller trots att jag var gravid. Kram

    SvaraRadera
  13. Fast jag säger så här: det har ju nästan fördubblats på två dagar vilket tyder på en normal utveckling. Då min graviditet avstannat hade hcg gått upp från 4000 till 7900 på en vecka. Då förklarade läkaren att man ska vara ödmjuk för att hcg intecattid dubblerats i så höga nivåer. Jag tror på det här ja! Fortsätter att hålla tummen och som sagt, din utveckling är helt normal. Det ör inte nivån utan utvecklingen som är viktig.
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Många kramar till dig! Hoppas att det ska vägen trots allt!/ Charlotta

    SvaraRadera
  15. Jag håller tummarna för er!!!

    SvaraRadera
  16. Fy fan...blir så arg när sånt här händer...ja att de säger att en ska göra si och så går det inte pga nån anledning...de borde väl veta när de stänger eller inte..

    O detta är ju en jätteviktigt sak för dig o då är det inte bara o "stänga av " av för att sen "sätta på" på måndagmöran... fy fan säger ja igen...

    Men ja fortsätter o håller tummarna krampaktigt för det är din tur nu...eran tur nu att lyckas...

    Kram i massor..

    SvaraRadera