torsdag 18 oktober 2012

Phu... Pärlan lever :-)

Maken följde med på vårt UL i tisdags. Han var märkbart nervös. När vi kom till kliniken så fanns det NOLL parkeringsplatser. Men vi var ute i mkt god tid, så jag klev ur bilen och gick in för att vänta på vår tur. Passade på att besöka damernas (och kontrollera ev blödning..., fanns inget...phu...)

Så ropade vår underbara, fina barnmorska L upp oss. Min maken hade inte hunnit tilbaka från parkeringsproblemet, vilket jag upplyste henne om. Det gör inget, ni är ju här i så god tid, så vi väntar på honom sa hon. Minutrarna gick, blev 30 minuter... Då ringde jag honom och sa att vi redan blivit uppropade.

Oj, då, då springer jag dit, svarade maken.

Minutrarna fortsatte ticka på och så tillslut kom en sköterska in till vårt undersökningsrum, med förvirrade maken i släptåg. Han hade rusat in på Äggplockningssalen och frågat efter mig. Sköterskorna hade då fattat misstanke om att han gått fel, och lotsade honom rätt till besöket med vår barnmorska.

Hans nerver fortsatte att spela honom spratt. När han satte sig ner, råkade han komma åt alla lampknapparna, så det blev kolmörkt i rummet. Genast skulle han åtgärda felet, och vår barnmorska försökte lugna honom.

"Ni ska ju inte föda barn idag", bara kolla på UL, sa hon.

Så fick jag hopa upp i stolen, och snabbt hittade hon Pärlan. Fina lilla Pärlan hade växt så bra och hjärtat pickade på så fint. Kändes SÅ bra. Hon kunde även se resterna på min blödning, och sa att det kan komma ut lite mer, men att jag inte skulle vara orolig då. Phu igen. Hon sa att graviditeten såg perfekt ut!

Så till det jobbiga. Hon skrev ut oss. Min lugna trygga fina underbara barnmorska som jag VERKLIGEN skulle vilja dela min graviditet med, skrev ut oss. Nu ska vi skriva in oss på MVC istället.

Men hur ska jag kunna välja MVC? Hur har ni valt? Närmast hemmet? Bäst rykte? Vi har bara 1 MVC på vår ort. Ska jag välja den eller välja en i grannkommunen?

Nåja det problemet löser vi nästa vecka, nu ska vi njuta av läget med Pärlan och gå in i vecka 10 på lördag:

Just det, fick BF den 24 maj 2013. Hoppas det stämmer för det är vår förlovningsdag...

Kram Ninna


31 kommentarer:

  1. mamma till 3 och mormor till 1018 oktober 2012 kl. 16:22

    STORT STORT GRATTIS.

    Kram från Trelleborg.

    SvaraRadera
  2. JA! Pärlan lever! Som du skrämde slag på mig när du inte skrev nåt i tisdags! Grattis till Pärlan! Och stackars din make, nervös och orolig irrade han omkring ha ha ha! Nu håller jag tummarna för er lilla Pärla!

    SvaraRadera
  3. Hej. Har inte skrivit något här än, hittade hit förra veckan genom Längtan till ett barn. Känner SÅ igen mig i er resa (har gjort flera IVF/ICSI och är nybliven 40-åring som väntar andra barnet med bf 5 feb) och har nervöst väntat på inlägget om hur det gick på ert UL. Och vilken glädje, det gick ju bra. Hade inte trott något annat, hade själv en blödning i vecka 11 med min första och allt var bara bra, men man vet ju aldrig och man kan ju inte koppla av förrän man ser det lilla livet där på skärmen. Stort, stort grattis till er lilla Pärla! Ska bli roligt att följa din graviditet och resan mot föräldraskapet.

    SvaraRadera
  4. Åh, äntligen fick vi veta! Som jag har besökt din blogg de senaste dagarna :-)
    Ni ska ju bli föräldrar i maj, hur häftigt är inte det?!
    Många kramar

    SvaraRadera
  5. Va skönt att allt såg fint ut! Nu får ni NJUTA:)

    SvaraRadera
  6. Fantastiska, underbara nyheter!! Jag kan inte beskriva med ord hur glad jag är för er skull! =)Jag ser så mycket fram emot att få följa graviditeten!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  7. Åh va glad jag blir för er skull :). Har följt er i tysthet ett tag nu. Stort grattis!!!

    SvaraRadera
  8. Åh, vad jätteglad jag är! :-)))))))))))

    SvaraRadera
  9. GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Vilka härliga nyheter att Pärlan lever och mår bra! Majbebis låter alldeles förträffligt tycker jag:-).
    Kram

    SvaraRadera
  10. Äbtligen uppdatera du!! =) Wow va kul, grattis!! =) Njut och ta det lugnt nu!
    anna

    SvaraRadera
  11. GRATTIS! Nu ska det gå bra ska du se!
    Kram Charlotta

    SvaraRadera
  12. Det är er tur nu!
    Grattis!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  13. åhhhhhh vilka underbara nyheter!!!!!!!

    SvaraRadera
  14. Åh vad härligt!! Blir SÅ glad för er skull!
    Håller min tumme för lilla pärlan
    kram

    SvaraRadera
  15. Åh va härligt! Grattis till pärlan :-)

    Gick själv in i v10 i onsdags. Mitt plus fick jag på femte försöket... Känner igen det här med blödning. Började tok blöda förr fredagen, bara fyra dagar tidigare hade jag fått se vår lilla plutt. Gissa om hjärtat hamnade i halsgropen. Nu va allt bra efter vi åkte in och kollade. Fick oxå veta att sannolikheten att det händer igen är rätt stor då graviditeten har utvecklat en polyper på livmodertappen :-(

    Hoppas du får fortsätta må bra. Kommer fortsätta följa dig nu..

    // Therese

    SvaraRadera
  16. Så skönt att höra, blev orolig när du inte skrev något i tisdags. Grattis o lycka till ;-) det här kommer gå kanonbra kram sandra från Skåne som oxå gjort ivf

    SvaraRadera
  17. haha jag skrattade högt åt nervöse maken!!

    Grattis vad härligt att pärlan håller sig kvar :)

    SvaraRadera
  18. Så underbart!! Stort, stort grattis!! Snart en fjärdedel av graviditeten passerat, det är stort!!

    Gällande MVC (vi har också bara 1 på vår ort) har vi vid våra graviditeter valt den lokala... Jag tror att barnmorskor är kompetenta oavsett om det är en större eller mindre MVC, och skulle personkemi er emellan inte funka så kan man ju be att byta barnmorska på samma MVC.

    Däremot att välja BB var en större fråga för oss. Vi var och kollade på två BB som finns i länet, och bestämde oss för den som var större (fast några mil längre bort). Det kändes tryggare med ett större sjukhus utifrån barnens perspektiv, där det finns ett större berredskap i fall något skulle krisa under förlossningens gång (vilket det också gjorde när vi födde vårt första barn...). Lycka till med allt nu, ska bli spännande att folja er!:) // Lisa

    SvaraRadera
  19. Åhh vad härligt att allt är bra med pärlan! blir så glad för er skull. Ett stort grattis till er båda!

    Änglamamman Anna

    SvaraRadera
  20. Grattis!!! Det var så härligt att läsa!!! Jag hittade tillbaka till din blog för några veckor sedan och blev så otroligt glad när jag läste att ni lyckats bli gravida. Jag kommer att titta in här ofta nu - jag själv är i v13 (12+1) med BF den 1 maj (!) En stor kram från Eva

    SvaraRadera
  21. Sitter här med ett JÄTTESTORT leende....o om du bara visste vad ja har väntat på detta...att få ett inlägg om hur det gick o nu fick ja ett..

    Är så glad för eran skull...

    Nu vågar ja önska er ett litet grattis...trots allt.. men med tiden ska det bara blir större o större o större....

    Kram

    SvaraRadera
  22. Underbart!!! Så glad för er kram

    SvaraRadera
  23. YES!!!! Grattis till er. Kramar.

    SvaraRadera
  24. Tjohoo!! Jag blev oroligt att allt gått åt skogen när du inte uppdaterade direkt. Men oh, vad glad jag blev när jag såg ditt inlägg. Det är ju underbart!!

    Kram

    SvaraRadera
  25. Åh, vad skönt! Allt kommer nog att gå bra ska du se :) Vilken duktig barnmorska ni verkar haft.

    SvaraRadera
  26. Härligt! Uppdatera gärna lite snabbare nästa gång;-), vi hann ju bli oroliga här:-)

    SvaraRadera
  27. Stort grattis, vad skönt att allt såg bra ut.

    SvaraRadera
  28. Grattis!!!! Blir så himla glad! :)

    SvaraRadera
  29. Underbara nyheter! Jag blev också lite orolig när du inte uppdaterade... :) Grattis!

    SvaraRadera
  30. Gud så skönt att lillPärlan lever! Jag hade ju samma med Maja - en blödning väldigt tidigt, men sen vid UL kunde de se att blödningen avtagit och sen kom det inte mer blod. Detta kommer gå bra! Kram!

    SvaraRadera