onsdag 13 maj 2009

Apoteksbesök

Jag har ju ringt till vår doktor Olle och berättat läget, mens igen den 8 maj, trots fina LH värden som visade på ägglossning.

Han skickade mig att ta blodprov den 30 april, för att dubbelkolla LH-värdet. Jodå, det visade på ägglossning det oxo.

Ändå kom mensen. Shit.

Men han ville att jag absolut skulle prova en omgång till med Pergotime, "-Börja redan idag", sa han, sent igår kväll... "-du är på rätt dag idag".

"-Oj då har jag bråttom till Apoteket nu", sa jag och vi skyndade oss att avsluta samtalet.

Jag hann precis. Fick mina Pergotime och åkte hem igen. Knaprade snabbt i mig första tabletten Pergotime, ihop med min nya penicillintablett.

Denna vecka verkar bli "skoj" med BÅDE penicillin 3 ggr per dag och Pergotime veckan ut!!!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar