fredag 8 maj 2009

Hur mycket kan / Ska man älta med Maken?

Måste han hållas uppdaterad med alla LH-stegringar, ÄL-tester, BIM... eller räcker det om han är med hos läkaren, får såklart veta när jag ska dit och vad läkaren sagt & gjort, vilken medicin jag fått osv...

Jag har inte "dränkt" min man i information om min LH-stegring, ÄL och BIM som komma skall.

Han stöttar mig i allt vi/jag måste göra iallafall.

Jag menar såhär: det som jag kan sköta om själv (kolla min ÄL, LH, BIM mm) behöver jag kanske inte belasta honom med. Om jag däremot tar medicin som påverkar mig/oss så har han en rättighet/skyldighet att veta det.

Vi har ju redan pratat om allt detta och strävar mot samma mål: graviditet.

Hur gör ni tjejer? Informerar ni mannen varje gång ett eget test gjorts hemma gällande LH-stegring eller liknande?

Jag vet inte hur mycket info min man mäktar med?

Han vill bli pappa.

Men har har så mycket med sitt eget "sjukdoms-medicinerings-tänk" i sitt bagage, att jag inte vill belasta honom i onödan.

Tror jag "tål" mer.

HUR GÖR NI?


.

1 kommentar:

  1. Hej! Och tack för din peppning!
    Jag håller min man fullständigt uppdaterad med allt. Men då genomgår han ju inget "eget" heller så jag anser att han får "stå ut" med att jag berättar allt. Vi går igenom det tillsammans och jag behöver älta en hel del. :)
    Jag önskar er verkligen lycka till oxå!
    Kram/Maria

    SvaraRadera