söndag 24 maj 2009

Sorg och glädje i helgen

Fortfarande krasslig, men börjar ana ett ljus i denna låååånga tunnel :-)
Hoppas hoppas hoppas...




I går, 23 maj, var det 8 månader sedan min lillasyster så tragiskt & plötsligt lämnade detta jordeliv endast 32 år gammal. Vi var på kyrkogården och pysslad vid graven. Jag tog bort överblommade plantor, sen planterade jag en rosa ros vi graven. Jag saknar henne så otroligt mycket.
Efter gravbesöket åkte vi hem till mina föräldrar och åt middag. Pratade om lillasyster som vanligt men det känns fortfarande så konstigt att hon inte finns, att vi inte kan prata MED henne utan bara OM henne... Så många tankar och känslor som fortfarande bubblar i mig som alla handlar om henne...


Idag , 24 maj, har jag och maken firat vår förlovningsdag.

Han bjöd mig på en underbar hemlagad två rätters-middag (jag tackade nej till restaurangbesök pga den förba***de hostan) och han fick en present av mig : två äggkoppar. Jaha, undrar ni kanske... Äggkoppar??? Jo, maken har länge länge pratat om äggkoppar, och jag har nu ÄNTLIGEN hittat äggkoppar som är snygga nog att få flytta in hos oss. Silver, graverade kupor med en "diamamt"-knopp, som döljer själva äggkoppen och håller ägget varmt! Otroligt snygga! Maken blev SÅ glad!!! :-)
Så här ser dom ut:

Visst är dom snygga? :-)
Övrigt: Ingen ÄL i sikte enligt stickorna, men doktor Olle sa ju måndag eller tisdag så den kanske kommer :-)
Hoppas ni haft en skön långhelg!
Kram Ninna
.










5 kommentarer:

  1. Hej Ninna

    Jag beklagar förlusten av din syster, det måste vara otroligt jobbigt. Va fint att du planterade en vacker ros. Jag vet hur det känns att förlora en närstående, min pappa dog när jag var 14 år. Saknar honom fortfarande, kommer alltid att göra det, men sorgen blir lättare att bära ju längre tiden går.

    Grattis till förlovningsdagen, äggkopparna är supersnygga:o)

    Hoppas in ÄL hälsar på snarast!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Sitter här o viftar med händerna framför ansiktet för att få tårarna att sluta rinna....

    Direkt när ja började läsa ditt inlägg så kom tårarna...usch...det har tyvärr varit alldeles för mycket av den varan de senaste åren...

    Ja lider verkligen med dig o din familj o det ni går igenom....som du vet så har ja en sorg som ja bearbetar till o från...fast att det snart är 3 år sen (7 aug)...

    Men ja har ju varit där ni är nu...ja har ju själv förlorat en mycket nära person som än idag får mig att gråta...

    O som du skriver så är det kostigt att man inte kan prata med personen i fråga utan bara OM..

    Än idag så kan tanken slå mig att ja måste ringa till mamma för det var ju så längesen ja pratade med henne...tills verkligheten kommer ikapp en...

    Pappa o ja pratar en del om mamma..o det känns bra men det är även jobbigt...för man försöker vara stark för pappas skull men när det gäller att vara stark så är ja egentligen inte det men ja försöker....

    O pappa har ju bara mig o då måste a helt enkelt finnas där...

    Det känns skönt att höra att ni ställer upp för varandra...din familj..det är mer än vad ja kan säga om min....

    Men kan bara säga än en gång att ja verkligen beklagar sorgen o allt ni går igenom..

    Men livet är inte enkelt o det är väl vid såna här tillfällen som man få känna av det...

    Men ja hoppas innerligt att ljuset snart finns hos er...till både dig o din man o din familj...

    Ja väntar oxå på ljuset....men vet som sagt inte när..men ja hoppas att när det väl kommer att det inte är försent...

    Varma soliga kramar till dig o din familj

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att höra om din syster, men vilka coola äggkoppar ni hittat :)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Precis såna äggkoppar letar jag efter. Snälla, var har du köpt dem???

    Inka

    SvaraRadera