torsdag 28 maj 2009

När är det dax att handla till bäbisen?

När köper man barnvagn, bilbarnstol och spjälsäng? Hur tidigt kan man handla kläder, skötväska och nappflaska utan att klassas som fullständigt vansinnig???

I slutet på graviditeten? Eller evigheter innan den ens är påbörjad???

Ja, det är ett känsligt ämne, det är ju så mycket som kan gå fel i en graviditet...
Det kanske inte ens blir någon...

Jag som har längat efter smått så länge nu, jag har ju länge handlat bäbis-& barnkläder till våra två gudbarn i flera års tid, men köper även en del bebiskläder för eget bruk. Galen? Ja, troligtvis...

Men det stärker mig och gör det lättare att tänka positiva tankar när det mesta gått snett med babyverkstan...

Är jag HELT vansinnig? Är jag HELT ensam att ha handlat "i förskott"? Njutit lite innan det är dags för "skarpt läge"...

Tror inte det, men tror heller inte att många, om ens någon, skulle våga berätta det... Så jag är väl galen då! Men min älskade make tycker inte att det är några problem, och han är oftast med och "tycker" om plaggen...

Vi satt nyligen och sorterade ut bäbiskläder som en gravid väninna vill låna. Det mesta i vår samling, men inte allt, är nya, oanvända tjejplagg. Min man skrattade och sa -"blir det en pojke får han bli transvestit, för kläderna är ju SÅ söta" :-)

Skönt men en förstående man som inte flippar ur för att frugan blivit "framtids-hamster"...

ÄR JAG GALEN OCH ENSAM OM GALENSKAPEN????


Kram Ninna

.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker inte du är galen:o) Tvärtom, du är en fullt frisk männsiska som längtar efter barn, det kan jag relatera till, till 100%. Gör precis som du känner. Köp kläder. För när det sen är dags, kanske inte just det fina plagget kvar i sortimentet.

    Nä, vi har inte köpt något än, men nu till helgen kommer jag nog beställa något. Eller om vi åker in till stan. Vet att både min mor och svärmor köpt, de frågade om lov först om det var ok:o) Det var gulligt tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Hej Ninna! Du har en mysig blogg! Hittade in här via en annan IVF-blogg.

    Så längre ni har orkat hoppas och vänta! Jag önskar att er uthållighet skulle belönas snart, snart! Min man o jag har försökt "bara" ca 4 år än...Han är 38 och jag 36.För att svara på ditt senaste inlägg så måste jag säga att jag inte skulle klara av att köpa söta bebiskläder "på lager", för mig skulle det nog bara accentuera smärtan, men det är ju så olika hur man bearbetar sin längtan! Däremot har jag ibland varit frestad att köpa mammakläder när jag sett något fint... Så jag är väl lite knäpp jag med!Bara det att jag går o ser på mammakläder utan att vara det minsta gravid... ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Ninna! Mysig blogg du har! Hittade in här via en annan blogg.

    Så länge du o din man har orkat längta och hoppas! Jag önskar att ni snart, snart ska få belöning för er uthållighet!!! Jag (36 år) o min man (38 år) har hållit på i "bara" fyra år än...Men för att svara på ditt senaste inlägg så kan jag väl bara säga att jag inte skulle klara av att handla söta bebiskläder på lager. För mig skulle det bara accentuera smärtan, men det är ju så olika hur man bearbetar sin längtan! Däremot har jag några gånger varit mycket frestad att köpa mammakläder, så jag är väl lite knäpp jag med! Bara det att jag faktiskt går och tittar på mammakläder utan att vara det allra minsta gravid... ;)

    SvaraRadera